Lody w galerii i na ulicy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Decyzja firmy związana jest z faktem, że punkty z logo Grycan działają już w większości dużych centrów handlowych. Jednocześnie rynek gastronomiczny skupiony przy ulicach największych miast Polski ciągle pozostaje do zagospodarowania. Obecnie w sieci działa ponad 80 lodziarni. Od początku roku powstały trzy nowe placówki. Dwie z nich działają w galerii handlowej Port Łódź – pierwsza stanowi wyspę z produktami podawanymi na wynos, a druga lodziarnia ma postać kawiarni. Trzecia placówka powstała w Jastrzębiu Zdroju.

W każdej lodziarni Grycan klienci, oprócz lodów, mogą kupić koktajle, soki owocowe, rurki z bitą śmietaną oraz kawę. Dzięki temu placówki notują coraz mniejsze różnice w uzyskiwanych przychodach w miesiącach letnich i zimowych. Mimo to lodziarnie nadal uchodzą za biznes sezonowy, uzależniony nie tylko od pory roku, ale również od pogody danego dnia.

W branży związanej z prowadzeniem lodziarni działają także takie sieci jak Gelato Magia, Lody Bonano i Lody Gotti. Koszt inwestycji w lodziarnie rzadko kiedy spada poniżej 70 tys. zł.

(dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €