Ecco, czyli duński styl

Producent obuwia dla dorosłych i dzieci oferuje partnerom trzy rodzaje współpracy.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Od początku lat 90. Ecco uruchomiło w Polsce 64 sklepy firmowe, w tym 8 sklepów Shop-In-Shop otwartych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w warszawskim centrum handlowym Targówek oraz w płockiej Mazovii. System franczyzowy Ecco rozwija się na całym świecie od ponad 40 lat.
- Obuwie Ecco wytwarzane jest w należących do sieci zakładach produkcyjnych - mówi Grzegorz Suchanek, Regional Sales Manager Ecco Shoes Poland. - Punktem wyjścia dla projektantów jest zawsze stopa oraz zapewnienie jej najwyższego komfortu. Jest to szczególnie ważne w przypadku tworzenia butów dla dzieci.
Wymagania kapitałowe wobec franczyzobiorców uzależnione są w głównej mierze od typu i powierzchni otwieranego sklepu. Sklep monobrandowy Ecco powinien posiadać powierzchnię sprzedażową od 75 do 120 m2. Natomiast Shop-In-Shop (SIS) i Shop Point (SP) stanowią połączenie sklepu multibrandowego klienta ze stoiskiem firmowym Ecco. Wielkość tych konceptów to odpowiednio 15-50 m2 dla SIS i 5-10m2 dla SP. Dla dwóch pierwszych konceptów przygotowywane są indywidualne projekty aranżacji powierzchni sklepu, Shop Point opracowywany jest w oparciu o sześć gotowych projektów wzorcowych. Wysokość środków kapitałowych przeznaczonych na otwarcie jest omawiana indywidualnie w przypadku każdego projektu sklepu.
- W ostatnich latach obserwujemy przeniesienie handlu z ulic w kierunku galerii i centrów handlowych - stwierdza Grzegorz Suchanek. - Analizując skuteczność oraz wyniki jednostek działających w obu kanałach dystrybucji rekomendujemy wybór galerii jako najbardziej efektywnych oraz mających większy potencjał w generowaniu obrotów. Należy jednak podkreślić, że w miejscowościach, w których nie występują galerie, wciąż najlepszym miejscem pozostaje tradycyjny sklep zlokalizowany przy ulicy handlowej.
Ecco włącza do sieci zarówno działające sklepy, zmieniając ich profil oraz asortyment, jak i nowe lokale w otwieranych centrach handlowych. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach z firmami komercjalizującymi powierzchnie jak i zarządzającymi już istniejącymi galeriami. W wielu przypadkach znalezienie odpowiedniego lokalu pozostawia jednak w gestii lokalnego partnera, który najlepiej zna specyfikę rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów.
Koszt wyposażenia dla sklepu monobrandowego w skład którego wchodzą meble, podłoga oraz oświetlenie to ok. 600 euro/m2, jednorazowa opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. euro, opłata licencyjna w wysokości 1 proc. od obrotu jest naliczana kwartalnie. Koszty zakupu mebli do sklepu typu Shop-In-Shop oraz Shop Point ustalane są indywidualnie w oparciu o wielkość i wymiary lokalu. Dla tego rodzaju sklepów nie jest pobierana opłata franczyzowa.
Partnerzy Ecco w ramach pakietu franczyzowego mogą liczyć na wsparcie w postaci rozbudowanego pakietu szkoleń – produktowych, sprzedażowych, visual marchandising oraz zarządzania personelem. Franczyzodawca pomaga również zarządzać kolekcją – wybór kolekcji każdorazowo dostosowywany jest do lokalizacji oraz do grupy docelowej klientów. Partnerzy Ecco otrzymują wsparcie marketingowe – uczestnictwo w kampaniach marketingowych, pozycjonowanie sklepu na stronie internetowej, uczestnictwo w programie lojalnościowym Ecco Club, częściowa partycypacja w kosztach lokalnych inicjatyw marketingowych.
(dw)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...