Ecco, czyli duński styl
Producent obuwia dla dorosłych i dzieci oferuje partnerom trzy rodzaje współpracy.
Od początku lat 90. Ecco uruchomiło w Polsce 64 sklepy firmowe, w tym 8 sklepów Shop-In-Shop otwartych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w warszawskim centrum handlowym Targówek oraz w płockiej Mazovii. System franczyzowy Ecco rozwija się na całym świecie od ponad 40 lat.
- Obuwie Ecco wytwarzane jest w należących do sieci zakładach produkcyjnych - mówi Grzegorz Suchanek, Regional Sales Manager Ecco Shoes Poland. - Punktem wyjścia dla projektantów jest zawsze stopa oraz zapewnienie jej najwyższego komfortu. Jest to szczególnie ważne w przypadku tworzenia butów dla dzieci.
Wymagania kapitałowe wobec franczyzobiorców uzależnione są w głównej mierze od typu i powierzchni otwieranego sklepu. Sklep monobrandowy Ecco powinien posiadać powierzchnię sprzedażową od 75 do 120 m2. Natomiast Shop-In-Shop (SIS) i Shop Point (SP) stanowią połączenie sklepu multibrandowego klienta ze stoiskiem firmowym Ecco. Wielkość tych konceptów to odpowiednio 15-50 m2 dla SIS i 5-10m2 dla SP. Dla dwóch pierwszych konceptów przygotowywane są indywidualne projekty aranżacji powierzchni sklepu, Shop Point opracowywany jest w oparciu o sześć gotowych projektów wzorcowych. Wysokość środków kapitałowych przeznaczonych na otwarcie jest omawiana indywidualnie w przypadku każdego projektu sklepu.
- W ostatnich latach obserwujemy przeniesienie handlu z ulic w kierunku galerii i centrów handlowych - stwierdza Grzegorz Suchanek. - Analizując skuteczność oraz wyniki jednostek działających w obu kanałach dystrybucji rekomendujemy wybór galerii jako najbardziej efektywnych oraz mających większy potencjał w generowaniu obrotów. Należy jednak podkreślić, że w miejscowościach, w których nie występują galerie, wciąż najlepszym miejscem pozostaje tradycyjny sklep zlokalizowany przy ulicy handlowej.
Ecco włącza do sieci zarówno działające sklepy, zmieniając ich profil oraz asortyment, jak i nowe lokale w otwieranych centrach handlowych. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach z firmami komercjalizującymi powierzchnie jak i zarządzającymi już istniejącymi galeriami. W wielu przypadkach znalezienie odpowiedniego lokalu pozostawia jednak w gestii lokalnego partnera, który najlepiej zna specyfikę rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów.
Koszt wyposażenia dla sklepu monobrandowego w skład którego wchodzą meble, podłoga oraz oświetlenie to ok. 600 euro/m2, jednorazowa opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. euro, opłata licencyjna w wysokości 1 proc. od obrotu jest naliczana kwartalnie. Koszty zakupu mebli do sklepu typu Shop-In-Shop oraz Shop Point ustalane są indywidualnie w oparciu o wielkość i wymiary lokalu. Dla tego rodzaju sklepów nie jest pobierana opłata franczyzowa.
Partnerzy Ecco w ramach pakietu franczyzowego mogą liczyć na wsparcie w postaci rozbudowanego pakietu szkoleń – produktowych, sprzedażowych, visual marchandising oraz zarządzania personelem. Franczyzodawca pomaga również zarządzać kolekcją – wybór kolekcji każdorazowo dostosowywany jest do lokalizacji oraz do grupy docelowej klientów. Partnerzy Ecco otrzymują wsparcie marketingowe – uczestnictwo w kampaniach marketingowych, pozycjonowanie sklepu na stronie internetowej, uczestnictwo w programie lojalnościowym Ecco Club, częściowa partycypacja w kosztach lokalnych inicjatyw marketingowych.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


