Emeryci wybierają punkty kasowe

- mówi Urszula Ostrowska, prezes zarządu Milamedia.
Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika że 22 proc. Polaków nie ma konta bankowego. Nie obawia się pani, że wkrótce bardziej zaufamy bankowym sejfom i rachunki będziemy wyłącznie regulować przelewami bankowymi zamiast opłacać je w punkcie kasowym czy na poczcie?
Dopóki nie będzie obrotu bezgotówkowego w całej gospodarce nadal będzie duże pole do zagospodarowania przez pośredników pieniężnych. Znaczna część polskiego społeczeństwa nie korzysta z usług bankowych, gdyż nie posiada rachunku bankowego, a więc nie ma możliwości opłacania swoich zobowiązań w formie bezgotówkowej. Grupa ta nie tylko nie posiada kont bankowych, lecz i nie zamierza ich zakładać, ponieważ świadczenia z tytułu rent czy emerytur, jakie otrzymuje, są tak niskie, że nie wystarczają na pokrycie miesięcznych kosztów utrzymania, nie mówiąc o dodatkowych kosztach, które generuje rachunek bankowy. Pośrednicy finansowi zagospodarowali tę niszę rynkową, oferując klientom tanią i wygodną usługę płatności swoich zobowiązań. Szacuje się, że ok. 10 proc. rynku płatności obsługują punkty opłat.
Wyróżniacie się od konkurencji sposobem przekazywania pieniędzy klientów.
U nas pieniądze klientów nie krążą po kontach różnych przedsiębiorstw, franczyzobiorca wpłaca je na konto swojej firmy a następnie wykonuje przelewy na rachunki odbiorców wskazanych mu przez klientów. Takie działanie sprawia, że parter sieci nie ponosi ryzyka defraudacji pieniędzy przez centralę, co miało miejsce w niektórych sieciach kasowych.
rozmawiała (smoli)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej