Carrefour zmienia szyldy i stawia na franczyzę

Zniknie marka Carrefour 5 minut, a w jej miejsce pojawi się Carrefour Express. Do końca 2010 roku zarząd sieci chce zwiększyć liczbę sklepów partnerskich z 40 do 80.
Nowe placówki otwierane są w całej Polsce, ale najwięcej jest ich na terenie Śląska i Polski centralnej. Carrefoury powstają zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w małych miasteczkach. W tych drugich sieć chce zaistnieć poprzez otwieranie franczyzowych sklepów osiedlowych Carrefour Express.
- Rozwój sklepów franczyzowych stanowi strategiczną oś rozwoju Carrefour Polska - mówił podczas konferencji zorganizowanej z okazji publikacji wyników kwartalnych prezes polskiego oddziału grupy, Jean Anthoine.
Poza sklepami Carrefour Express, grupa realizuje sprzedaż poprzez markety Carrefour Market oraz sieć hipermarketów. Zarówno supermarkety, jak i osiedlowe sklepy franczyzowe otrzymają w tym roku nowe logotypy. Rebranding trwa od początku maja, w tej chwili co piąty sklep partnerski został już wyposażony w nowy szyld. To samo dotyczy punktów sieci funkcjonujących dotąd pod marką Carrefour 5 minut, które przemianowane zostaną na Carrefour Express. Franczyzobiorcy mogą jednak spać spokojnie - koszty rebrandingu pokrywa centrala.
- Franczyza w wydaniu Carrefour to coś więcej niż zwykły system partnerski - przekonuje Jean Anthoine. - Pozostawiamy partnerom duży zakres swobody, bo mamy świadomość, że to ich biznes, a my ich tylko wspieramy.
Swoboda ta przejawia się m.in. w pozostawieniu franczyzobiorcom wolnej ręki w zakresie wyboru dostawców. Jednocześnie centrala przekazuje pełne know-how funkcjonowania placówki handlowej, pomaga zarządzać punktem sprzedaży, a także zapewnia możliwość korzystania ze swoich magazynów i sieci logistycznej.
Potencjalny partner sieci powinien dysponować lokalem o powierzchni od 100 do 140 m2 w sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego. Rozbudowa sieci franczyzowych sklepów typu convinience stores, pomyślanych jako punkty, w których można szybko nabyć najpotrzebniejsze artykuły spożywcze i przemysłowe codziennego użytku, ma pozwolić zdobyć rynek niewielkich miejscowości, których mieszkańcy dysponują ograniczoną siłą nabywczą. W związku z tym ich asortyment jest znacznie bardziej ograniczony niż oferta super- czy hipermarketów.
W 2009 roku Carrefour Polska mimo niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej zanotował całkowite obroty w wysokości 8,194 mld zł, co stanowi wzrost o 2,8 proc. W pierwszej połowie 2010 r. dynamika wzrostu sprzedaży sieci wzrosła o 6,2 proc., obroty wyniosły w tym okresie ponad 2,1 mld zł.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej