Emmerson zgarnia milion złotych

To bilans prywatnej emisji akcji agencji nieruchomości rynku New Connect. Debiut planowany jest na przełomie czerwca i lipca.
Właściciele spółki są zadowoleni z emisji. Jak przyznaje prezes Marek Krajewski, pierwotnie planowano zebrać kwotę kilkuset tysięcy złotych, ale inwestorzy zgłosili znacznie większy popyt i zarząd zdecydował się powiększyć pulę. Pozyskane środki mają posłużyć realizacji strategicznego celu, jakim ma być stworzenie systemu franczyzowego i rozwój sieci w tej formule.
- Do końca 2011 r. powinno powstać co najmniej 30 biur franczyzowych – mówi Waldemar Oleksiak, pełnomocnik zarządu spółki. - Oczywiście, tempo rozwoju sieci zależeć będzie od zaangażowania potencjalnych partnerów. Obserwujemy lekkie ożywienie na rynku nieruchomości, więc sytuacja w najbliższych dwóch latach powinna nam sprzyjać.
Na rynku alternatywnym New Connect istnieją dwie możliwości debiutu – oferta publiczna, bądź prywatna. Pierwszy sposób jest znany z głównego rynku GPW – polega na zaoferowaniu kupna akcji przynajmniej stu osobom. Wiąże się z wysokimi kosztami i długim okresem przygotowawczym, ale pozwala lepiej zarobić, bo akcje notowane są na rządzonym przez prawo popytu i podaży rynku.
Drugi model, czyli emisja prywatna, z której skorzystał Emmerson to szybszy wariant wejścia na giełdę. Czas od przygotowania oferty do pierwszego notowania może wynieść ok. 1 do 3 miesięcy, a koszt jest znacznie niższy niż w przypadku emisji publicznej. Akcje spółki mogą być kupowane jednak jedynie przez tzw. inwestorów kwalifikowanych, czyli instytucje, które na taki status zasłużyć muszą bogatą historią na rynku finansowym i stabilną kondycją.
W 2009 roku Emmerson zanotował 1,7 mln zł straty netto przy 17,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zarząd prognozuje jednak, że w tym roku obroty firmy wzrosną o 20 proc.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej