Klienci oczekują wysokich rabatów

- mówi Jarosław Lehwark, dyrektor zarządzający BoConcept Polska.
Jak branża meblarska radziła sobie przez ostatnie 12 miesięcy?
Znaczący spadek eksportu mebli spowodował konieczność sprzedaży nadwyżek produkcyjnych, które nie zostały odebrane przez zagranicznych kooperantów. Wskutek tego mogliśmy obserwować galopującą falę obniżek cen produktów polskich producentów, a nawet sprzedaż poniżej kosztów produkcji. Najważniejsze było odzyskanie zamrożonego kapitału. Zepsuło to rynek i klienci nierozumiejący zjawiska zaczęli przyzwyczajać się do wielkich akcji rabatowych.
Perspektywa dla branży na najbliższy czas jest pesymistyczna?
Niekoniecznie. Gdy buduje się więcej mieszkań to i przemysł meblarski może liczyć na duże obroty. Druga sprawa to wzrastająca świadomość estetyczna naszego społeczeństwa. Coraz więcej osób zwraca uwagę na wzornictwo artykułów do wyposażenia wnętrz i wybiera te, które charakteryzuje wysoka jakość w połączeniu z dobrym wyglądem, a nasze meble właśnie takie są.
Czy planują państwo otwarcie nowego sklepu BoConceptu?
W ciągu kilku tygodni uruchomimy sklep franczyzowy w Krakowie. W Polsce BoConcept obecny jest od 1999 roku, wówczas otworzyliśmy pierwszy sklep w Warszawie. Dzisiaj mamy 5 salonów własnych, które działają w Warszawie, Katowicach i Sopocie. Od dwóch lat działa również sklep franczyzowy BoConceptu we Wrocławiu. Docelowo chcemy uruchomić w Polsce tylko 10 sklepów marki BoConcept.
rozmawiała (smoli)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej