Więcej znaczy lepiej
Odzieżowa sieć Volcano chce otwierać sklepy multibrandowe.
Działająca od 16 lat sieć odzieżowa sportswear & street Volcano planuje w najbliższym czasie otwarcia sklepów w formule multibrandowej, w modelu wielomagazynowym. W ramach tego konceptu w jednym lokalu w procesie sprzedaży uczestniczy organizacyjnie kilka firm (właścicieli marek). W zakresie tego samego systemu informatycznego zarządzania sprzedażą korzystają oni jednak z własnych magazynów.
- W chwili obecnej ten projekt jest dla nas priorytetem, według naszych ocen ma przed sobą duże perspektywy. Jak dotąd otwarte zostały już dwa salony oparte na tym koncepcie. Dostępne są w nich takie marki, jak Volcano, Rebel Forever, Dissident oraz Atlantic. – mówi Marcin Pietryga, dyrektor ds. sprzedaży w firmie VCO, która jest operatorem sieci Volcano. - W sieci trwają także prace związane z oceną rentowności punktów współpracujących z Volcano od ponad roku. Będziemy rezygnować z partnerstwa ze sklepami o najgorszych wynikach i na ich miejsce wybierać bardziej atrakcyjne punkty.
Zdaniem Marcina Pietrygi koniunktura w branży poprawia się, ale wciąż nie można określić jej mianem korzystnej. Menedżer ma jednak zastrzeżenia co do sposobu jej wykorzystania przez odzieżowe firmy, zwłaszcza w zakresie polityki cenowej.
- Obserwujemy wprawdzie wzrost sprzedaży detalicznej, jednak prowadzenie akcji wyprzedażowych i częste promocje pozbawiają graczy w branży dużej części marży. Ma to miejsce zwłaszcza w tych okresach roku, kiedy powinna trwać regularna sprzedaż - zauważa Pietryga.
Przedsiębiorcom z branży odzieżowej sen z powiek spędzają wahania kursów walut, w których rozliczają zakupy i koszty produkcji.
- Spadek wartości złotego uderza w biznes także na poziomie czynszów za wynajem lokali handlowych – dodaje Pietryga. - Niemniej jednak polski rynek ma duży potencjał, a jeśli PKB Polski będzie nadal rósł, to na pewno skorzysta na tym również odzieżówka.
Obecnie w sieci działa 8 sklepów własnych oraz 22 franczyzowe. Kwota inwestycji we własny punkt Volcano jest zależna od lokalizacji i kosztów przystosowania lokalu, średnio wynosi ok. 500 zł za m2
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej