Budvar Centrum zwiększa sprzedaż
W pierwszym półroczu przychody producenta okien z PCV i drewna wyniosły 25,36 mln zł.
Wynik jest o ponad 4,8 mln zł lepszy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. W samym czerwcu Budvar sprzedał okna za blisko 6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej – za 4,83 mln zł.
- Nasza firma nie odczuwa kryzysu, bo naszą odpowiedzią na gorszą koniunkturę jest wyższa jakość usług. Do oferty wprowadziliśmy jeszcze lepszy produkt, wykonany z użyciem pełnowartościowych materiałów, bez użycia ołowiu – tłumaczy Alina Grudzień, specjalistka ds. marketingu firmy Budvar. - Dzięki temu nasz klient będzie mógł spać spokojnie przez wiele lat mając świadomość, że zakupił pełnowartościowy produkt i po kilku latach nie będzie musiał wymieniać okien. To czysta oszczędnośc.
Wyższe przychody ze sprzedaży to także efekt restrukturyzacji rozpoczętej w ubiegłym roku. Budvar postawił na ograniczenie własnych punktów sprzedaży na rzecz rozwoju sieci franczyzowej. Obecnie franczyzobiorcy generują już jedną czwartą przychodu spółki.
- Pierwszą umowę franczyzową podpisaliśmy we wrześniu 2008 roku – mówi Alina Grudzień. - Obecnie współpracujemy z 31 partnerami działającymi na zasadzie franczyzy. Każdego miesiąca przybywają dwa nowe biura franczyzowe. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona klientów, poszukujemy partnerów na terenie całego kraju. Chcemy zapewnić naszym klientom jak najbliższy dostęp do naszych biur. Do 2010 roku Budvar Centrum w Polsce będzie mieć 200 salonów handlowych, w tym około 100 salonów franczyzowych.
Zdaniem specjalistki ds. marketingu rynek oferuje duży potencjał rozwoju.
- Niemal wszyscy klienci przyznają, że jakość okien to dla nich kluczowe kryterium wyboru przy zakupie - zaznacza Grudzień. - Wyniki wahają się od 88 proc. takich odpowiedzi (Wielka Brytania), do aż 95 proc. (Węgry). W Polsce odsetek takich wypowiedzi wynosi 93 proc. Płynie z tego bardzo ważny wniosek: skoro klienci przy zakupie okien kierują się ich jakością, to zaniedbywanie działań marketingowych i brak szerokich akcji informacyjnych o zaletach produktu może oznaczać przegraną w wyścigu o klienta.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


