Komfortowo przez kryzys

- o zarabianiu w czasie dekoniunktury i triumfie nad konkurencją opowiada Anna Klinowska, dyrektor ds. rozwoju w sieci Komfort.
Czy sieć Komfort odczuła globalne spowolnienie gospodarcze?
Zahamowanie na rynku budownictwa mieszkaniowego wywołane ogólnoświatowym kryzysem z końca 2008 roku miało znaczny wpływ na sytuację w naszej branży. Kryzys odczuli zarówno duzi detaliści, jak i małe lokalne firmy. Dla wielu przedsiębiorców przystąpienie do systemu franczyzowego marki Komfort było i jest jedyną szansą na przetrwanie okresu dekoniunktury. Pozwala efektywniej konkurować z innymi graczami na rynku i osiągać satysfakcjonujące zyski. Dzięki temu kryzys w żaden sposób nie ograniczył rozwoju sieci własnej i partnerskiej Komfortu. Wręcz przeciwnie, wygląda na to, że plan otwarć na 2010 rok zrealizujemy z nadwyżką. Na dodatek w 2009 roku z branży wycofał się nasz główny konkurent - sieć Carpetright. Przejęliśmy po nim kilka lokalizacji.
W jaki sposób staracie się Państwo zachęcić potencjalnych partnerów do przystąpienia do sieci Komfort?
Przede wszystkim proponujemy kandydatom możliwość rozłożenia na raty kosztów związanych z uruchomieniem sklepu, które zazwyczaj wynoszą ok. 120 tys. zł. W przypadku otwierania kolejnego sklepu przez tego samego franczyzobiorcę, istnieje możliwość anulowania trzech ostatnich rat. W praktyce oznacza to zmniejszenie kosztów inwestycji nawet do 30 proc. i pozwala w krótszym czasie odzyskać poniesione nakłady. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł i w całości jest przeznaczana na pokrycie kosztów promocji otwarcia i tych związanych z uruchomieniem sklepu. Nie pobieramy opłat franczyzowych ani marketingowych.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej