Komfort ma nowego szefa

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Adam Kołodziejczyk, który stanął na czele największej w Polsce sieci handlującej panelami podłogowymi, dywanami i wykładzinami, ma bogate menedżerskie CV. Absolwent Wydziału Ekonomiki Produkcji warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej przez trzy ostatnie lata kierował polskim oddziałem TelePizzy. Pod jego rządami sieć franczyzowych pizzerii przeżywała rozkwit – dwukrotnie wzrósł wskaźnik EBITDA (zysk liczony przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów i bez uwzględnienia podatków, deprecjacji towarów i walut, oraz amortyzacji). O 1/5 powiększyła się też liczba placówek własnych i franczyzowych.

Sukcesy Kołodziejczyka odniesione w Telepizzy świadczą o jego znajomości specyfiki biznesu franczyzowego. Dodatkowym atutem nowego prezesa Komfortu może okazać się świadczenie zdobyte w takich spółkach, jak Pepsi Cola Poland, LU Polska (należąca do Danone) oraz Reckitt Benckiser.

Adam Kołodziejczyk zasiądzie na fotelu opuszczonym przez Jerzego Szkwarka, który w maju zmienił branżę i objął funkcję prezesa komputerowej spółki Vobis. Nowego szefa Komfortu czeka dopilnowanie wdrożenia przyjętej na lata 2010-2011 strategii rozwoju, zakładającej przede wszystkim rozbudowę franczyzowej sieci sprzedaży. Kołodziejczyk chce też wzmocnić pozycję marki w Czechach i na Słowacji. Komfort ma być na tych rynkach liderem w swojej branży.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €