Klient w każdym wieku

O przyszłości szkół językowych opowiada Bartosz Szyke, prezes zarządu Lingua Nova.
Jakie są perspektywy rozwoju branży?
Branża z entuzjazmem patrzy w przyszłość. Wynika to z silnej konkurencji na rynku pracy, a co za tym idzie potrzeby podnoszenia kwalifikacji – zarówno przez osoby poszukujące pracy, jak i pracowników. Ponadto firmy coraz częściej planują swój rozwój za granicą oraz kierują ofertę do odbiorców z innych państw, co potwierdzają dane dotyczące eksportu. Pracodawcy rozumieją potrzeby rynku i wysyłają pracowników na kursy językowe, bardzo często korzystając przy tym z dopłat unijnych. Również rodzice nie zapominają o dzieciach, dlatego najczęściej w wieku 6-7 lat wysyłają je na naukę języków obcych. W związku z tym potencjalni franczyzobiorcy Lingua Nova nie powinni obawiać się braku klientów. Koszt prowadzenia szkoły językowej w sieci to minimum 50-60 tys. zł, z czego 30 tys. zł to opłata licencyjna. Atutem przyszłego partnera jest wykształcenie lingwistyczne, szczególnie jeśli jest ono połączone z przygotowaniem pedagogicznym. Inne wymagania to znajomość rynku lokalnego oraz atrakcyjna lokalizacja szkoły, na przykład centrum lub tzw. sypialnia miasta.
Jakie są różnice w nauczaniu dzieci i dorosłych?
W przypadku dzieci lektor musi być bardzo dobrym pedagogiem. Powinien być przygotowany na to, że kursanci nie potrafią przez dłuższy czas skupić swojej uwagi na jednej rzeczy, dlatego wskazane są zajęcia ruchowe. Poza tym dzieci nie potrafią jeszcze korzystać z technik dostępnych dorosłym – nie piszą, nie czytają i nie przyswajają teorii. Jednak w przeciwieństwie do starszych, maluchy są pełne optymizmu, wysoko zmotywowane i otwarte na nowe doświadczenia.
Rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej