Czy Chocolate Company zagrozi Wedlowi?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma Chocolate Company swój pierwszy lokal uruchomiła w 2004 r., w niemieckim mieście Aachen. Wcześniej jej właściciele, Mirjam Schroeder i Toussaint Claessens, zajmowali się produkcją napojów czekoladowych o różnych smakach, przeznaczonych do podgrzewania w specjalnych urządzeniach o nazwie hotpot. Ich pomysł ewoluował i przerodził się w hotchocspoon, czyli kostkę czekolady na drewnianej łyżce, którą rozpuszcza się w gorącym mleku. Lokale Chocolate Company bazują właśnie na tym produkcie. W każdym punkcie działa również sklep z czekoladowym asortymentem.

Marka znana jest w Holandii, Niemczech i Luksemburgu, a niebawem zawita również do Polski. Czy może stać się rywalem dla Wedla? Rodzimy lider, posiadający obecnie 15 Pijalni Czekolady Wedel, niedawno przeszedł w ręce japońskiego koncernu Lotte. Nie znamy jeszcze strategii rozwojowej nowego właściciela, dotyczącej pijalni czekolady. Wiemy jednak, że tuż za Wedlem plasuje się belgijski Mount Blanc, z 14 punktami, w tym ośmioma franczyzowymi. Sieć ta ma ambicje do końca roku uruchomić jeszcze trzy pijalnie czekolady, w efekcie czego przejmie pałeczkę czempiona na rynku. Następny w kolejce stoi Wawel, z 13 sklepami firmowymi i działającymi przy nich pijalniami czekolady.

Istnieje prawdopodobieństwo, że jeśli Chocolate Company ostro zaatakuje rodzimy rynek, będzie rywalizowało nie z najstarszą polską wytwórnią czekolady, a z belgijskim Mount Blanc.
- Różne firmy deklarowały chęć wejścia na polski rynek i nic z tego nie wychodziło. Dopóki nie osiągną 15 lokalizacji, nie są dla nas realnym zagrożeniem. Nie zamierzamy podejmować żadnych kroków w związku z tą informacją - mówi Michał Piasecki, pełnomocnik zarządu Mount Blanc. - Jeśli chodzi o Pijalnie Czekolady Wedla, to od jakiegoś czasu obserwujemy raczej zastój w ich rozwoju, niż rozwijanie skrzydeł - dodaje Piasecki.

(mip)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €