NG2 rozwinie franczyzę w Rosji i na Ukrainie
Pierwsze sklepy mogą powstać już w ciągu sześciu miesięcy.
Pół roku temu prezes obuwniczego giganta Dariusz Miłek zapowiadał, że w Polsce nie zamierza kontynuować rozwoju sieci poprzez franczyzę. Deklarował jednak, że system partnerski może stać się sprawnym wehikułem powiększania zasięgu marek NG2 poza granicami kraju. Franczyza w wydaniu sztandarowego brandu spółki - CCC - najpóźniej za pół roku ma zadebiutować na rynku rosyjskim.
- Przez długi czas przedsiębiorcy zza wschodniej granicy zgłaszali się do mnie z propozycjami współpracy. Nie byłem jednak gotów do rozmów. Teraz jestem - wyjaśnia Miłek. - Priorytetem dla spółki jest minimalizacja ryzyka i kosztów obsługi kanałów dystrybucyjnych. Oba atuty zapewnia właśnie franczyza, którą chcemy wykorzystać do rozszerzenia zasięgu NG2 poza Polskę.
Jak na razie przedsiębiorca nie podaje jednak szczegółów dotyczących powierzchni zagranicznych sklepów, warunków przystąpienia do sieci, ani współpracy.
- Model franczyzowy będzie podobny do tego, który w ramach NG2 funkcjonował w Polsce – mówi prezes i założyciel NG2. - Nasze przychody oparte są nie na opłatach franczyzowych, a na sprzedaży towaru do sklepów partnerskich. Warunki przystąpienia i współpracy będą natomiast negocjowane indywidualnie.
Spółka wykorzystuje fakt, że rynki na Ukrainie i w Rosji są duże, brakuje na nich silnej konkurencji, a obciążenie marżami jest wyższe niż u nas. Ponadto rozszerzanie rynków zbytu poza granice kraju to odpowiedź na nasycenie rodzimego sektora obuwniczego. W Polsce sieć będzie rozwijać się dzięki placówkom własnym. Tych NG2 ma 580 (269 sklepów CCC, 49 Quazi, 222 Boti i 40 salonów w Czechach). Franczyza (61 punktów CCC oraz 66 BOTI) to kanał dystrybucji, który ostatnio tracił na znaczeniu. W ostatnim półroczu przychody ze sprzedaży towarów do sklepów partnerskich spadły o ponad 16 proc. w stosunku rocznym, podczas gdy sklepy własne notowały przynajmniej kilkuprocentowy wzrost.
Zarząd NG2 snuje plany ofensywy zagranicznej, ale koniunktura w branży odzieżowej i obuwniczej wciąż nie dostarcza przedsiębiorcom powodów do radości. Wyniki finansowe spółki Miłka w ostatnim półroczu odzwierciedlają wszystkie plagi, jakie dotknęły przedsiębiorstwa zajmujące się handlem detalicznym. Żałoba narodowa po katastrofie smoleńskiej, powodzie i kiepska pogoda na wiosnę znalazły odzwierciedlenie w statystykach – w 213 sklepach CCC liczba odwiedzających w kwietniu i maju tego roku spadła w stosunku do tego okresu w 2009 r. o blisko 17 proc. Wartość sprzedaży netto zanurkowała w tym czasie o jedną czwartą. Przychody ze sprzedaży w drugim kwartale były jednak niższe jedynie o 5,8 proc. niż przed rokiem, co udało się osiągnąć poprzez utrzymanie wysokich marż.
(mip, gum)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

