Od garażu do sieci sklepów
Artur Kawa i Jarosław Wawerski zaczynali od handlu sokami w wynajętym garażu. Dzisiaj są współwłaścicielami firmy Eldorado i zarządzają własną siecią sklepów
Jak podaje „Rzeczpospolita”, firma Eldorado zarządzana przez Artura Kawę i Jarosława Wawerskiego ma w grudniu tego roku otworzyć całkowicie zinformatyzowane centrum logistyczne w Lublinie, przy trasie Warszawa – Zamość – Lwów. Będzie ono miało ponad 11 tys. mkw. powierzchni i 13 doków przeładunkowych. Koszt inwestycji wyniósł prawie 20 mln zł i w całości został pokryty z kredytu.
W centrum znajdzie się 7,5 tys. towarów dostarczonych przez czterysta zakładów produkcyjnych i przeznaczonych dla 6 tysięcy obecnych odbiorców Eldorado. Wśród nich jest: dziewięć filii firmy w miastach południowo-wschodniej Polski, szesnaście własnych supermarketów osiedlowych Stokrotka oraz 130 małych i średniej wielkości placówek detalicznych Groszek (franchising), a także niezależnych sklepów spożywczych. Po uruchomieniu centrum logistycznego Eldorado będzie w stanie zaoferować sklepom prawie połowę potrzebnych im towarów
Na nowe inwestycje w przyszłym roku zaplanowano 37 mln zł; te zamierzenia obejmują otwarcie szesnastu nowych sklepów. Według opracowanej przez firmę strategii, w 2010 r. Eldorado ma być firmą ogólnopolską, dysponującą czterema centrami logistycznymi, 55 supermarketami osiedlowymi Stokrotka i 870 sklepami pod nazwą Groszek. Firma Zamierza zająć 1,5 proc. rynku, a jej wpływy ze sprzedaży i innych transakcji związanych z Handlem hurtowo-detalicznym mają, według planów, wzrosnąć do 2 mld zł rocznie. Byłby to duży wzrost, bo ubiegłoroczne wpływy z tej działalności wyniosły 490 mln zł.
Więcej: Lidia Oktaba, Rzeczpospolita, 29 października 2001, „Ekonomia i Rynek”Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej