Przybywa hoteli Best Western

Do pięciu działających już w Polsce hoteli amerykańskiej sieci niebawem dołączą dwa kolejne.
Na świecie hotele działające we franczyzie stanowią ponad połowę rynku tej branży. W Stanach Zjednoczonych jest to aż 75 procent. W Polsce odsetek ten jest zaledwie procentowy. Hotele działające we franczyzie na naszym rynku, to Best Western i Louvre Hotels. Spośród polskich marek są to m.in. Start Hotel, ComfortExpress czy Chaber.
Sieć Best Western ma swoje obiekty w Białowieży, Białymstoku, Krakowie i Wrocławiu. W sierpniu zainaugurowano działalność czterogwiazdkowego Best Western Premier w Katowicach. Do końca roku planowane są dwa kolejne otwarcia - we wrześniu w Rzeszowie oraz w mniej sprecyzowanym terminie w Osjakowie koło Wielunia.
Międzynarodowa sieć Best Western powstała w Stanach Zjednoczonych w 1946 roku. Jest obecnie największą marką hotelową na świecie. W jej ramach działa ok. 4,2 tys. obiektów, w 80 krajach. Wszystkie hotele są niezależnie zarządzane i stanowią własność prywatnych inwestorów, którzy podpisują z właścicielem umowy franczyzowe. Firmę wyróżnia to, że od początku stawiała na hotele o standardach trzy- i czterogwiazdkowych, przeznaczonych dla klasy średniej. Prawdopodobnie tu leży źródło powodzenia tego brandu na krajowym rynku.
Wprawdzie w Polsce działa już 8 z 10 największych na świecie sieci, to większość z nich, np. Hilton, Marriott, czy Sheraton nadal bazuje na obiektach własnych. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak inwestorów oraz niecierpliwość franczyzobiorców. W przypadku lokaty w obiekt hotelowy muszą się oni bowiem liczyć z tym, że na zwrot inwestycji będą musieli oczekiwać co najmniej kilka lat.
Jeszcze na początku tego roku do Best Western należał hotel Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim. Jednak jego właściciel postanowił nie przedłużać wygasającej franczyzy. Pod tą marką działał też od jesieni ubiegłego roku hotel Murowanica w Zakopanem, lecz po kilku miesiącach logo światowej marki zniknęło z nazwy hotelu.
(mip)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej