Jednak fuzja!

Spekulacje się potwierdziły, Eurocash chce Emperii.
Zarząd rynkowego lidera, Eurocashu, przedstawił Emperii propozycję połączenia spółek. Za każdą akcję Emperii akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji Eurocashu pochodzących z nowej emisji. Kandydat do przejęcia ma dwa tygodnie na podjęcie decyzji - po tym okresie czasie ważność oferty wygaśnie.
-Przedstawiona propozycja jest naturalnym krokiem w realizowanej przez Eurocash strategii rozwoju. Opiera się ona na zapewnieniu konkurencyjności niezależnym sklepom detalicznym w ich walce z dyskontami i hipermarketami - mówi Luis Amaral, prezes Eurocash. - Jesteśmy przekonani, że wzrost efektywności jaki mogą osiągnąć oba przedsiębiorstwa jest najlepszą drogą do zapewniania konkurencyjności naszych klientów w długiej perspektywie czasowej. Jednoczenie połączenie spółek spowoduje uzyskanie wielu korzyci przez akcjonariuszy i partnerów obu firm. Transakcja będzie miała kluczowe znaczenie dla polskiego handlu detalicznego i pozwoli niezależnym sklepom wykorzysta swój potencjał.
Eurocash chce wykorzystać segmentację rynku i umocnić swoją pozycję poprzez zakup jednego z głównych konkurentów. Połączone siły gigantów pozwoliłyby detalistom skutecznie konkurować z umacniającymi się na rynku dyskontami i marketami. W ciągu ostatnich 14 lat samodzielne „spożywczaki” straciły 41 proc. udziału w rynku. Przez ostatnie 4 lata liczba dyskontów podwoiła się i jest ich w Polsce obecnie ponad 2 tys. W tym czasie wartość ich sprzedaży wzrosła trzykrotnie.
Choć jeszcze wczoraj zarząd Emperii kategorycznie odcinał się od mediowych spekulacji na temat oferty połączenia spółek ze strony Eurocashu, to okazały się one jak najbardziej uzasadnione. Prawdopodobieństwo fuzji w branży jest tym większe, że rynek hurtowego i detalicznego handlu dobrami szybko zbywalnymi (FMCG) jest bardzo rozdrobniony. Nawet po połączeniu Emperii i Eurocashu trzej najwięksi gracze kontrolowaliby niecałe 25 proc. rynku. Ponad 50 proc. udziału w rynku znajduje się w rękach tradycyjnych detalistów.
Wciąż bez odpowiedzi pozostaje pytanie o los franczyzobiorców sieci należących do Eurocash i Emperii. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że po stronie Emperii nie ma na razie planów zmian warunków współpracy z partnerami. Jest na to zdecydowanie za wcześnie. Franczyzobiorcy muszą zatem trzymać rękę na pulsie.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej