Ruszył pierwszy franczyzowy Emmerson

Sieć szuka partnerów, a spółka liczy wpływy z debiutu giełdowego.
Pierwsza franczyzowa placówka ruszyła 15 września w Białymstoku. Strategia rozwoju sieci zakłada otwieranie biur franczyzowych w tych miejscowościach, w których Emmerson nie posiada jeszcze własnych placówek.
- W tym roku zamierzamy otworzyć co najmniej pięć biur, m.in. w Łodzi, Gdańsku oraz na południu Polski - mówi Waldemar Oleksiak, pełnomocnik zarządu Emmersona.
Kto ma szanse na współpracę z siecią agencji nieruchomości? Szefowie Emmersona szukają przede wszystkim przedsiębiorców, którzy znają lokalne rynki. Osoba rozpoczynająca działalność franczyzową powinna dysponować środkami finansowymi na wynajęcie odpowiedniego lokalu, jego urządzenie i wyposażenie.
- Jeśli kandydat nie jest licencjonowanym pośrednikiem, to będzie musiał zatrudnić takiego specjalistę – mówi Oleksiak. - Rozmowy prowadzone są głównie z osobami, które już prowadzą działalność gospodarczą i posiadają własne biuro. Początkowa opłata licencyjna mieści się w kwocie do 20 tys. zł i zależy od lokalnego rynku nieruchomości, jego skali i potencjału. Ustalana jest po gruntownej analizie sytuacji potencjalnego franczyzobiorcy.
10 września Emmerson dołączył do grona dwóch innych pośredników nieruchomościowych, których akcje notowane są na giełdzie – franczyzowego Północ Nieruchomości (New Connect) i AD. Drągowski (rynek główny GPW). Firma jest 160-tą spółką, która trafiła na alternatywny rynek New Connect. Okrągła liczba nie okazała się jednak szczęśliwa dla właścicieli Emmersona. Akcje spółki na otwarciu podrożały o 0,7 proc., ale później taniały nawet o 19,1 proc. Ostatecznie zakończyły pierwszy dzień notowań na poziomie 4,79 zł, czyli cenie o 17,4 proc. niższej niż kurs odniesienia. Za pozyskany z emisji 1 mln zł firma chce rozbudować dział handlowy, a część pieniędzy przeznaczyć na rozwój sieci franczyzowej. Ta ma do końca 2011 roku liczyć 30 placówek.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej