Emperia broni się przed przejęciem
Spółka wydzieliła niezależny pion biznesowy odpowiedzialny za rozwój franczyzy.
Grupa Dystrybucyjna Tradis, supermarkety i Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Nieruchomości FMCG – to trzy niezależne dywizje biznesowe, na jakie podzieli się Grupa Handlowa Emperia. Pierwsze dwie trafią na giełdę, a akcjonariusze mogą spodziewać się wyższej dywidendy. To tylko część założeń nowej strategii wdrażanej przez zarząd giganta FMCG w celu ochrony się przed zakusami przejęcia ze strony jednego z głównych konkurentów – Eurocash.
Franczyzowe sieci Emperii, czyli Groszek, Milea i Euro Sklep będą organizowane w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Dywizja ta będzie rozwijać się poprzez pozyskiwanie nowych franczyzobiorców, ale także poprzez fuzje i przejęcia. Wdrażaną od niedawna koncepcją jest też współpraca ze stacjami paliw.
- Chcemy zaopatrywać sklepy przy stacjach benzynowych. Niebawem rozpoczynamy współpracę z Orlenem, prowadzimy też rozmowy innymi sieciami – mówi Artur Kawa, prezes Emperii. - Chcemy być kluczowym dostawcą dla stacji. Ten rynek jest wart nawet 2,5 mld zł.
Franczyzowe sieci grupy zostaną więc organizacyjne oddzielone od sklepów własnych – sieci Stokrotka i Delima. Skupiająca je dywizja Supermarkety ma trafić na giełdę papierów wartościowych w drugim kwartale 2013, a Grupa Tradis – w drugim kwartale przyszłego.
- Sieć Stokrotka będzie liderem segmentu supermarketów w Polsce – zapowiada Artur Kawa.
Ani pierwsza, ani druga dywizja nie będzie jednak posiadać własnych nieruchomości. Te będą domeną trzeciego pionu organizacyjnego – Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Nieruchomości FMCG. Taka konstrukcja ma z jednej strony usprawnić zarządzanie nieruchomościami, a z drugiej dzięki wprowadzeniu FIZ, spółki komandytowo-akcyjnej i spółki offshore (zlokalizowanej poza granicami Polski) ma stworzyć rodzaj tarczy podatkowej.
Emperia buduje też nową sieć detaliczną stworzoną przez spółdzielców działających w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego. Gama, bo taką nazwę ma nosić nowa sieć, to 54 spółdzielnie, których łączna liczba placówek sięga pół tysiąca. Nowe sklepy mają pojawić się na rynku już wiosną 2011 roku.
- Emperia traktuje sklepy spółdzielcze jak równych sobie partnerów. Rozumiemy specyfikę tego biznesu i delikatne relacje, jakie łączą sklepy spółdzielcze zarówno z kontrahentami, jak i z klientami – tłumaczy Artur Kawa.
Działania Emperii mają na celu sprawić, by zarządzanie firmą i komunikacja z rynkiem stały się bardziej przejrzyste. Trzy dywizje biznesowe mają być również łatwiejsze do wycenienia, a także mieć większą zdolność do przejmowania innych firm. W konsekwencji pozycja spółki na rynku ma się umocnić, a jej wartość osiągnąć poziom szacowany przez zarząd na 2,1-2,3 mld zł.
Według prognoz w 2010 roku Emperia osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 6 mld zł, czyli o 8,5 proc. więcej niż w 2009 roku. Pierwsza połowa roku 2010 przyniosła przychody w wysokości 2,83 mld zł i zysk 32,4 mln zł (wyższy o 2,5 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2009).
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


