Prezent na urodziny

W 15. rocznicę obecności E.Leclerc w Polsce, sieć wykupiła niemieckiego konkurenta.
W grudniu ubiegłego roku UOKiK wydał zgodę na wykupienie przez E. Leclerc wszystkich 25 sklepów Billa w Polsce, należących do niemieckiej sieci REWE. Miesiąc później sieć hipermarketów z Francji stała się właścicielem spółki Billa Polska (przekształconej w Poznalec Sp. z o.o.) oraz nowych placówek o łącznej powierzchni 37 788 m2.
- Dzięki przejęciu sieci Billa i przeobrażeniu sklepów, E.Leclerc dotrze ze swoją ofertą do blisko czterystu tysięcy nowych klientów w dwudziestu miastach Polski. - mówi Michel-Edouard Leclerc - Jest to dobra wiadomość zarówno dla klientów, którzy chętnie głosują na nas swoimi portfelami, jak i dla nas, bo to kolejna udana inwestycja E.Leclerc w Polsce.
Sieć E.Leclerc w tym roku świętuje piętnastolecie obecności w Polsce. Jest ona stowarzyszeniem niezależnych handlowców, co oznacza, że każdy sklep ma swojego właściciela. Po raz pierwszy w Polsce takie stowarzyszenie przejęło tzw. sieć zintegrowaną (Billa Polska) i przekształca ją w niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa.
- Nieskrępowany korporacyjnymi procedurami właściciel może także lepiej dopasowywać się do lokalnych potrzeb, na przykład wprowadzając do oferty regionalne produkty, które klienci cenią i do których przywykli - dodaje Michel-Edouard Leclerc.
Rebranding w sklepach E.Leclerc to, poza zmianą kolorystyki, węższe alejki, dodatkowe regały, a także całe działy, których do tej pory nie było: tekstylny, z artykułami przemysłowymi i tzw. sezonowymi. Nowa aranżacja wnętrz i lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów przekłada się na wzrost obrotów. W wyniku rebrandingu są one wyższe (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym) od 40 do 120 proc. po miesiącu funkcjonowania.
Sieć E.Leclerc zapoczątkował niewielki dyskont spożywczy założony w Bretanii w 1949. Kilka lat później pod szyldem firmy powstał pierwszy hipermarket. Dziś E.Leclerc to 600 marketów na terenie całej Europy. Od 1979 sieć inwestuje także w stacje benzynowe, których prowadzi 480, z czego 10 w Polsce. Billa obecna była w Polsce od 19 lat, prowadziła 25 sklepów.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej