Wrzucają piąty bieg
Zarząd Lauren Peso Polska zdecydował o przyspieszeniu procesu rozwoju sieci franczyzowej w Polsce.
Strategia rozwoju przedstawiona w Dokumencie Informacyjnym zakładała stworzenie sieci 16 oddziałów do końca 2012 roku. Zarząd spółki postanowił skrócić ten czas o jeden rok. Obecnie na terenie kraju działa już osiem oddziałów. Biura Lauren Peso Polska można znaleźć we Wrocławiu, Tychach, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, Poznaniu, Opolu i Warszawie.
Kamil Kita, prezes zarządu Lauren Peso Polska opowiada: - Początkowo program franczyzowy naszej firmy rozpisany był na 3 lata. Trzeba dodać, że system franczyzowy to dość specyficzny sposób rozwoju, który na polskim rynku dopiero raczkuje. Określone w naszym Dokumencie Informacyjnym założenia i tak wydawały się optymistyczne. Ten rok pokazał nam jednak, że pojawia się coraz większe zainteresowanie współpracą. Mamy obecnie więcej zgłoszeń i zapytań niż punktów, które docelowo chcemy otworzyć. Okazało się też, że rozwój dotychczasowych franczyz zaczyna być tak dynamiczny, że to co planowaliśmy zrobić za dwa lata - możemy sfinalizować przynajmniej rok wcześniej.
Dla branży szkoleniowo-doradczej duże znaczenie miało podniesienie się gospodarki po kryzysie ekonomicznym. Kryzys wpłynął silnie na mentalność zarządzających firmami. Uświadomił, że aby stać się konkurencyjnym na rynku, warto inwestować w ludzi, dbać o rozwój kwalifikacji pracowników. Czas kryzysu ukazał, że nowoczesne i innowacyjne firmy są w stanie szybko i skutecznie reagować na zmieniającą się sytuację gospodarczą. Nie jest to możliwe bez dobrze wyszkolonych pracowników i kierownictwa ciągle otwartego na nowe rozwiązania.
Rozwijająca się sieć oddziałów Lauren Peso Polska otwiera nowe możliwości przed firmą lecz także wyznacza nowe obowiązki. - Pojawiła się potrzeba stworzenia specjalnego systemu przekazywania informacji między oddziałami, stworzenia kanału komunikacji między dyrektorami regionalnymi oddziałów firmy - mówi Robert Rodak, koordynator sieci franczyzowej LPS. Ponadto regularnie organizujemy spotkania franczyzobiorców, na których podsumowujemy kolejne etapy współpracy. Wspólnie określamy dalszą strategię działania.
Firma Lauren Peso Polska swój system franczyzowy uruchomiła w połowie 2009 roku. Ostatnio otworzyła oddział w województwie opolskim. Spółka przymierza się obecnie do otwarcia kolejnych placówek w województwach małopolskim, zachodniopomorskim, pomorskim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim i podlaskim. LPS w swoich planach rozwojowych ma także wejście na rynki zagraniczne.
![]() |
Okazało się, że rozwój dotychczasowych franczyz zaczyna być tak dynamiczny, że to co planowaliśmy zrobić za dwa lata - możemy sfinalizować przynajmniej rok wcześniej. |
- Trzeba przyznać, że zaciekawienie z zagranicy jest bardzo duże. Z rynku czeskiego i ukraińskiego już dostajemy zapytania, mimo, że nie powzięliśmy jeszcze żadnych prób reklamy na tamtych rynkach - mówi Kamil Kita.
Wiceprezes Zarządu Adrian Tabor dodaje: - Nasz system franczyzowy finansowo i obrotowo spełnił nasze oczekiwania, rozwija się dokładnie wedle założeń. To dowód na to, ze program jest dobrze skonstruowany.
Jak wynika z rozmów, w chorzowskiej centrali firmy zatrudniono więcej koordynatorów i osób potrzebnych do obsłużenia szybkiego wzrostu przychodów i pozyskiwania nowych klientów przez franczyzobiorców. System organizacji spółki został przygotowany na kolejne zmiany.
- Najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej tworzenie - podsumowuje Kamil Kita powtarzając za Peterem Druckerem.
(agaka)
Featured franchises
No featured franchises
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie...
Marka premium we franczyzie
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
Jak działa bezobsługowa siłownia fit+
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych...
