Małe miasto, a cieszy

O sytuacji branży budowlanej w mniejszych miejscowościach opowiada Mirosław Lubawski, dyrektor marketingu Grupy PSB SA.
W jakich miejscowościach opłaca się prowadzenie sklepu związanego z branżą budowlaną?
Potencjał rynku mniejszych miast został zauważony i doceniony przez wiele sieci handlowych, które przygotowują mniejsze formaty swoich sklepów. Od kilku lat Grupa Polskie Składy Budowlane tworzy w miastach powiatowych sklepy samoobsługowe w sektorze „dom i ogród” działające pod logo PSB-Mrówka. Do tej pory działa ich w Polsce 53. Pracujemy również nad konceptem Mini-Mrówek, które będą otwierane w miastach gminnych.
Nasze sklepy sieciowe uruchamiane są w miastach do 100 tys. mieszkańców, gdzie jeszcze nie funkcjonowały wielkopowierzchniowe sklepy z branży budowlanej. Taka strategia rozwoju zapobiegła spadkowi sprzedaży w kryzysowych latach 2008-2009. W tym czasie zanotowaliśmy wzrost o 7 proc. Ponadto każda lokalizacja jest przez nas badana i dopiero po wnikliwych analizach podejmujemy decyzję, czy sklep ma szansę na sukces w tym konkretnym miejscu.
Jakie są warunki finansowe dla potencjalnych partnerów?
Franczyzobiorcy PSB-Mrówka i Mini-Mrówka powinni dysponować obiektem pod przyszły sklep. Może to być lokal wynajmowany albo własny o powierzchni minimum 800 m2. Koszt wyposażenia 1000 m2 powierzchni handlowej wynosi 200 tys. zł. Partner ponosi ponadto miesięczną opłatę licencyjną w wysokości 400 zł, ponadto jest zobowiązany do wykupienia pakietu akcji spółki. Przystąpienie do sieci wiąże się z zakupem co najmniej 10 akcji, a wartość każdej z nich to 2,8 tys. zł.
Rozmawiał (dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej