Midas – gwarancja sukcesu
W Stanach Zjednoczonych wraz z rozkwitem rynku motoryzacyjnego rozpoczął się rozwój sieci stacji serwisowych Midas
W roku 1956, w Stanach Zjednoczonych wraz z dynamicznym rozwojem rynku motoryzacyjnego narodziła się potrzeba zbudowania stacji serwisowych, które w krótkim czasie gwarantowałyby wysoki standard obsługi samochodów, przy zachowaniu wysokiego poziomu wykonanej pracy.
Jako pierwszy zdał sobie sprawę ze skali zapotrzebowania na usługi serwisowe, zwłaszcza w zakresie wymiany tłumików Nate H. Sherman, założyciel pierwszej stacji serwisowej Midas. Wpadł on na pomysł, aby na jednej stacji zaoferować tłumiki do wszystkich marek i modeli, zapewniając przy tym wymianę w trzydzieści minut bez wcześniejszego umawiania.
Pierwsza stacja została otwarta w 1956 roku w Macon w USA. Wybór nazwy sieci, pochodzący od legendarnego króla Midasa który swoim dotykiem zamieniał wszystko w złoto, okazał się trafny. Koncepcja szybkich napraw samochodów, bez zapisów, zainicjowana przez MIDAS rozwijała się w dużym tempie również w innych krajach, w latach 60-tych w Kanadzie, Australii i Meksyku, a następnie w latach 70-tych w Europie. Obecnie sieć stacji Midas działa na 4 kontynentach i w 21 krajach m.in. Kanadzie, Australii, Arabii Saudyjskiej, Polsce, Francji, Austrii, Włoszech, Szwajcarii, Hiszpanii oraz Belgii, posiada ponad 3 tysiące stacji, z czego około 520 w Europie.
MIDAS jest obecny w Polsce od października 1997 roku, kiedy to została otwarta w Warszawie pierwsza, pilotażowa stacja szybkiej obsługi samochodów.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej