Lepper jak Łukaszenko

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak podaje „Superexpress”, Andrzej Lepper twórca pomysłu otworzenia charakterystycznych biało-czerwone barów chce, by we wszystkich restauracjach typu "fast food" nowej sieci było takie samo menu - oczywiście tylko polskie dania. Chciałby np. taki zestaw: kotlet schabowy, ziemniaki i gotowana kapusta. Poza tym - golonka (dla osób, które po jedzeniu nie będą prowadziły samochodu może być nawet w piwie). Będzie też baranina w różnych postaciach. Z zup będzie można zamówić m.in. żurek lub grochówkę. W barach "Samoobrony" będzie można również zjeść kiełbasę, oczywiście z polskich masarni.

- Przy okazji będziemy chcieli promować zdrową polską żywność - chwali się Lepper - Nasze polskie jedzenie będzie konkurencją dla tych wszystkich hamburgerów i innych cheesburgerów.

Andrzej Lepper wydaje się być pewny sukcesu rynkowego swojej sieci.
- Pierwszy lokal otworzymy już za chwilę. Prawdopodobnie na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku, najpóźniej w marcu lub kwietniu - zapowiada.

Pierwsze bary Leppera powstaną najprawdopodobniej przy polskiej sieci supermarketów Lewiatan. Szef "Samoobrony" nie umiał wczoraj dokładnie powiedzieć, skąd weźmie pieniądze na otwarcie lokali.
- To wszystko jest jeszcze w sferze planowania - tłumaczy.

Niewykluczone, że wicemarszałek zdecyduje się - wzorem innych firm tej branży - na udzielanie licencji franchisingowych.

Podobnie jak lider Samoobrony, również prezydent Białorusi, parę lat temu pod hasłem „cudze chwalicie swego nie znacie”, otworzył w swoim kraju sieć barów szybkiej obsługi o wdzięcznej nazwie „Bistro Bjarozka”. Bary oferując przysmaki rodzimej kuchni m.in. kiełbasę z ziemniakami jak również rodzime „napoje” (oczywiście dla tych którzy po jedzeniu nie będą prowadzić samochodu), miały w szybkim tempie podbić serca nie tylko mieszkańców Białorusi, ale również stać się produktem eksportowym nr 1.

No cóż okazało się, że marzenia nie zawsze się spełniają, „Bjarozka” z nowoczesnego baru szybkiej obsługi przekształciła się w zwykłą „knajpę” gdzie stali bywalcy skupiali się głównie nad ofertą napojów wyskokowych oferowanych w menu.

Być może przewodniczący Lepper minął się z powołaniem wchodząc w świat polityki. Choć w biznesie nie wypracował sobie wiarygodności, skutecznie uchylając się od płacenia długów.

Więcej: Superexpress, 7 październik 2001

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €