Travel-Point nie boi się podwyżek
Podwyżka cen gwarancji ubezpieczeniowych powinna uspokoić medialny szum wokół ostatnich upadłości biur podróży.
Sytuacja dotyczy przygotowanej przez Ministerstwo Finansów drastycznej podwyżki gwarancji ubezpieczeniowych dla firm organizujących samolotowe wycieczki zagraniczne. Według projektu rozporządzenia, gwarancje wzrosną z obecnych 6 do 18 procent wartości rocznego obrotu biura podróży. W myśl prawa, organizatorzy wyjazdów w przypadku niewypłacalności są zobowiązani do zapewnienia klientom szybkiego powrotu do domu, a także zwrotu wszystkich zaliczek. Radykalny wzrost gwarancji może doprowadzić do tego, że niektóre biura podróży mogą mieć problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Jednak przedstawiciele firmy Travel-Point optymistycznie patrzą w przyszłość.
- Podwyżka jest procentowa, co oznacza że dotknie ona wszystkie biura w takim samym stopniu. Może to spowodować, że słabsi gracze nie wytrzymają obciążenia i wypadną z rynku - mówi Tomasz Rybak, menadżer ds. rozwoju firmy Travel-Point. - Trzeba jednak pamiętać, że wzrost cen wycieczek podyktowany jest bezpieczeństwem turystów oraz zmniejszeniem skutków ewentualnej upadłości biura, dlatego powinien być dobrze odebrany przez klientów.
Internetowe Centrum Rezerwacji Turystycznej, które jest właścicielem marki Travel-Point, działa na rynku od ponad dwóch lat. W sieci działa obecnie osiem biur podróży, a już niebawem dołączą do nich dwa kolejne, które zostaną otwarte w Słupsku i Brodnicy.
W ramach współpracy franczyzobiorca otrzymuje zintegrowany system informatyczny wraz z podstroną informacyjną oraz adresem mailowym. Dzięki podpięciu adresu mailowego pod indywidualną wyszukiwarkę ofert, zapytania i rezerwacje dokonywane drogą elektroniczną, spływają bezpośrednio do partnera. Franczyzodawca przygotowuje także projekty banerów reklamowych oraz pomaga w różnego rodzaju kampaniach marketingowych.
- Powierzchnia placówki zależy od uwarunkowań danego miasta - tłumaczy Tomasz Rybak - i tak najmniejsza ma 15, a największa 90 m2. Wybór lokalu należy do franczyzobiorców, ponieważ to oni najlepiej orientują się w realiach konkretnego miasta bądź regionu. Oczywiście badamy podaną lokalizację pod kątem nasilenia konkurencji oraz wielkości ruchu.
Głównym obszarem działalności firmy Travel-Point jest sprzedaż wycieczek zagranicznych i polskich touroperatorów. W ofercie znajdują się także bilety lotnicze i autokarowe. Firma zajmuje się również sprzedażą ubezpieczeń turystycznych. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu w branży turystycznej, możliwa jest pełna obsługa klienta poprzez stronę internetową, która umożliwia przeprowadzenie całego procesu rezerwacji, począwszy od wyszukania oferty po sfinalizowanie rezerwacji, bez konieczności wychodzenia klienta z domu.
Firma Travel-Point posiada jedną placówkę własną oraz siedem franczyzowych. Kolejne punkty zostaną otwarte w Słupsku oraz w Brodnicy.
(boa)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...

