Travel-Point nie boi się podwyżek

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sytuacja dotyczy przygotowanej przez Ministerstwo Finansów drastycznej podwyżki gwarancji ubezpieczeniowych dla firm organizujących samolotowe wycieczki zagraniczne. Według projektu rozporządzenia, gwarancje wzrosną z obecnych 6 do 18 procent wartości rocznego obrotu biura podróży. W myśl prawa, organizatorzy wyjazdów w przypadku niewypłacalności są zobowiązani do zapewnienia klientom szybkiego powrotu do domu, a także zwrotu wszystkich zaliczek. Radykalny wzrost gwarancji może doprowadzić do tego, że niektóre biura podróży mogą mieć problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Jednak przedstawiciele firmy Travel-Point optymistycznie patrzą w przyszłość.

- Podwyżka jest procentowa, co oznacza że dotknie ona wszystkie biura w takim samym stopniu. Może to spowodować, że słabsi gracze nie wytrzymają obciążenia i wypadną z rynku - mówi Tomasz Rybak, menadżer ds. rozwoju firmy Travel-Point. - Trzeba jednak pamiętać, że wzrost cen wycieczek podyktowany jest bezpieczeństwem turystów oraz zmniejszeniem skutków ewentualnej upadłości biura, dlatego powinien być dobrze odebrany przez klientów.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Internetowe Centrum Rezerwacji Turystycznej, które jest właścicielem marki Travel-Point, działa na rynku od ponad dwóch lat. W sieci działa obecnie osiem biur podróży, a już niebawem dołączą do nich dwa kolejne, które zostaną otwarte w Słupsku i Brodnicy.

W ramach współpracy franczyzobiorca otrzymuje zintegrowany system informatyczny wraz z podstroną informacyjną oraz adresem mailowym. Dzięki podpięciu adresu mailowego pod indywidualną wyszukiwarkę ofert, zapytania i rezerwacje dokonywane drogą elektroniczną, spływają bezpośrednio do partnera. Franczyzodawca przygotowuje także projekty banerów reklamowych oraz pomaga w różnego rodzaju kampaniach marketingowych.

- Powierzchnia placówki zależy od uwarunkowań danego miasta - tłumaczy Tomasz Rybak - i tak najmniejsza ma 15, a największa 90 m2. Wybór lokalu należy do franczyzobiorców, ponieważ to oni najlepiej orientują się w realiach konkretnego miasta bądź regionu. Oczywiście badamy podaną lokalizację pod kątem nasilenia konkurencji oraz wielkości ruchu.

Głównym obszarem działalności firmy Travel-Point jest sprzedaż wycieczek zagranicznych i polskich touroperatorów. W ofercie znajdują się także bilety lotnicze i autokarowe. Firma zajmuje się również sprzedażą ubezpieczeń turystycznych. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu w branży turystycznej, możliwa jest pełna obsługa klienta poprzez stronę internetową, która umożliwia przeprowadzenie całego procesu rezerwacji, począwszy od wyszukania oferty po sfinalizowanie rezerwacji, bez konieczności wychodzenia klienta z domu.

Firma Travel-Point posiada jedną placówkę własną oraz siedem franczyzowych. Kolejne punkty zostaną otwarte w Słupsku oraz w Brodnicy.

(boa)

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €