Franczyza napędza Emperię

Spółka opublikowała wyniki za trzeci kwartał.
Jedna z największych polskich firm prowadzących dystrybucję i sprzedaż detaliczną artykułów spożywczych zarobiła w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku 59,3 mln zł. To o ponad połowę więcej niż analogicznym okresie 2009 roku. Przychody spółki wzrosły natomiast o 7 proc. i wyniosły 4,4 mld zł.
- Wyniki Emperii po trzech kwartałach 2010 są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zakończyliśmy proces restrukturyzacji podmiotów wchodzących w skład grupy i koszty tych działań nie będą już obciążały wyników kolejnych kwartałów. Jesteśmy spokojni o realizację prognozy zarówno na 2010 rok jak i na kolejne lata - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding. - Teraz skupiamy się na realizacji założeń strategii rozwoju Emperii. Pierwszym krokiem jest wydzielenie i upublicznienie do końca marca przyszłego roku Grupy Dystrybucyjnej Tradis.
Wejście na giełdę dystrybucyjnej części spółki oznacza dla obecnych akcjonariuszy Emperii wymianę części zawartości portfela inwestycyjnego na walory Tradisu. Jak mówią przedstawiciele zarządu, akcje zostaną wymienione przy uwzględnieniu parytetu wartości dywizji detalicznej, dystrybucyjnej i nieruchomościowej grupy. Giełdowi gracze zainteresowani akcjami franczyzowych spółek powinni przyjrzeć się debiutowi Tradisu uważnie, gdyż to właśnie dystrybucyjnej dywizji Emperii podlegają jej sieci franczyzowe - Groszek, Milea i Euro Sklep. Na czele spółki stanie Dariusz Kalinowski, obecny dyrektor finansowy i wiceprezes zarządu Grupy Handlowej Emperia.
- Franczyza jest, i w następnych latach pozostanie, motorem wzrostu grupy - mówi Michał Kowalczewski, prezes Domu Maklerskiego Mercurius, doradcy finansowego spółki. - Zależy nam na umacnianiu tego segmentu. Chcemy zarówno pozyskiwać nowych partnerów, jak i umacniać lojalność obecnych franczyzobiorców.
Po trzecim kwartale 2010 roku ukształtowała się struktura odbiorców kanału dystrybucyjnego Emperii, która wskazuje na rosnącą rolę franczyzy i sklepów własnych w stosunku do odbiorców zewnętrznych.
- Franczyzowe i własne sklepy odpowiadają już za 40 proc. sprzedaży dywizji dystrybucyjnej. Chcemy, by ten odsetek systematycznie wzrastał – mówi Michał Kowalczewski.
Choć od połowy września rynek FMCG żyje wiadomością o planach przejęcia Emperii przez jej największego konkurenta – Eurocash, Artur Kawa i jego wspólnicy są spokojni o los grupy. Ich zdaniem szanse na fuzje są coraz mniejsze, a proponowany przez Eurocash parytet wymiany wymiany akcji spółek – rażąco niekorzystny i nie zamierzają na niego przystać.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej