Franczyza napędza Emperię
Spółka opublikowała wyniki za trzeci kwartał.
Jedna z największych polskich firm prowadzących dystrybucję i sprzedaż detaliczną artykułów spożywczych zarobiła w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku 59,3 mln zł. To o ponad połowę więcej niż analogicznym okresie 2009 roku. Przychody spółki wzrosły natomiast o 7 proc. i wyniosły 4,4 mld zł.
- Wyniki Emperii po trzech kwartałach 2010 są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zakończyliśmy proces restrukturyzacji podmiotów wchodzących w skład grupy i koszty tych działań nie będą już obciążały wyników kolejnych kwartałów. Jesteśmy spokojni o realizację prognozy zarówno na 2010 rok jak i na kolejne lata - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding. - Teraz skupiamy się na realizacji założeń strategii rozwoju Emperii. Pierwszym krokiem jest wydzielenie i upublicznienie do końca marca przyszłego roku Grupy Dystrybucyjnej Tradis.
Wejście na giełdę dystrybucyjnej części spółki oznacza dla obecnych akcjonariuszy Emperii wymianę części zawartości portfela inwestycyjnego na walory Tradisu. Jak mówią przedstawiciele zarządu, akcje zostaną wymienione przy uwzględnieniu parytetu wartości dywizji detalicznej, dystrybucyjnej i nieruchomościowej grupy. Giełdowi gracze zainteresowani akcjami franczyzowych spółek powinni przyjrzeć się debiutowi Tradisu uważnie, gdyż to właśnie dystrybucyjnej dywizji Emperii podlegają jej sieci franczyzowe - Groszek, Milea i Euro Sklep. Na czele spółki stanie Dariusz Kalinowski, obecny dyrektor finansowy i wiceprezes zarządu Grupy Handlowej Emperia.
- Franczyza jest, i w następnych latach pozostanie, motorem wzrostu grupy - mówi Michał Kowalczewski, prezes Domu Maklerskiego Mercurius, doradcy finansowego spółki. - Zależy nam na umacnianiu tego segmentu. Chcemy zarówno pozyskiwać nowych partnerów, jak i umacniać lojalność obecnych franczyzobiorców.
Po trzecim kwartale 2010 roku ukształtowała się struktura odbiorców kanału dystrybucyjnego Emperii, która wskazuje na rosnącą rolę franczyzy i sklepów własnych w stosunku do odbiorców zewnętrznych.
- Franczyzowe i własne sklepy odpowiadają już za 40 proc. sprzedaży dywizji dystrybucyjnej. Chcemy, by ten odsetek systematycznie wzrastał – mówi Michał Kowalczewski.
Choć od połowy września rynek FMCG żyje wiadomością o planach przejęcia Emperii przez jej największego konkurenta – Eurocash, Artur Kawa i jego wspólnicy są spokojni o los grupy. Ich zdaniem szanse na fuzje są coraz mniejsze, a proponowany przez Eurocash parytet wymiany wymiany akcji spółek – rażąco niekorzystny i nie zamierzają na niego przystać.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


