Alior Bank wierzy we franczyzę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Istniejący od dwóch lat Alior Bank rozwinął sieć swoich oddziałów partnerskich do 96 w całej Polsce. Przychody zrealizowane we współpracy z partnerami wzrosły w 2010 roku o 18 procent, a także zwiększył się odsetek pozytywnie rozpatrzonych wniosków kredytowych.

– Globalny kryzys miał niebagatelny wpływ na banki w Polsce. Ciężko w niepewnych czasach planować rozwój tak ważnego projektu, jak tworzenie placówek partnerskich. Każda fuzja bądź przejęcie w tej branży zwiększa dodatkowo niepewność wśród partnerów innych banków – mówi Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Bank. – Jednak przyszłość rozwoju projektów franczyzowych w sektorze bankowym jest według mnie optymistyczna, przede wszystkim ze względu na poprawę koniunktury w tym sektorze. Żaden bank nie zbuduje wystarczającej ilości placówek własnych, a jeśli już, to ogromnym kosztem. Współpraca z zewnętrzną siecią placówek partnerskich to optymalna forma zapewnienia sprzedaży usług i produktów – wyjaśnia Tauber.

Koszt uruchomienia oddziału dla przyszłego partnera wynosi 20-25 tys. zł. Kwota ta nie obejmuje wydatków poniesionych na remont, czy adaptację budowlaną lokalu. Franczyzodawca nie przewidział opłaty wstępnej i bieżącej. Pomaga też finansowo w przygotowaniu każdego punktu, m.in. gwarantuje zakup i montaż reklam oraz wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, sprzętu i platformy IT, współpracę z oddziałami własnymi banku, szkolenia dla partnerów i pracowników oraz wsparcie specjalnego zespołu analityków do obsługi wniosków kredytowych. Oprócz tego, bank organizuje kampanie marketingowe, a także dostarcza materiały reklamowe oraz pakiety promocyjne. Każda placówka ma możliwość zwrotu poniesionych nakładów na marketing lokalny do wysokości 3 tys. zł rocznie. Działające już punkty osiągają rentowność mniej więcej po 3-8 miesiącach współpracy z bankiem.

– Nie szukamy franczyzobiorców w miejscowościach, gdzie jest już oddział własny banku. Natomiast nie mamy żadnych sztywnych wymagań co do wielkości danego miasta czy gminy. Zawsze wychodzimy z założenia, że partner lokalny przemyślał swoją decyzję i będzie działał tam, gdzie uzna to za opłacalne, my zaś będziemy go w tym wspierać – deklaruje Tauber.

Placówki partnerskie obsługują klientów indywidualnych w obszarze obrotu gotówkowego, zakładania kont osobistych i lokat, oferują produkty kredytowe: pożyczkę gotówkową, limit odnawialny oraz limit w rachunku karty kredytowej.

– Obecne zmiany we współpracy z partnerami dotyczą zwiększania dostępnych w placówkach produktów bankowych. Techniczne zasady współpracy między bankiem, a partnerami pozostają niezmienione, co naszym zdaniem daje bezpieczeństwo biznesowe partnerom – mówi dyrektor ds. rozwoju sieci banku. Docelowo punkty partnerskie mają mieć w swojej ofercie te same produkty i usługi, co oddziały.

Alior Bank to ogólnopolski bank uniwersalny, obsługujący wszystkie segmenty rynku w ramach dwóch pionów: detalicznego i biznesowego. Uzyskał rentowność operacyjną w 22. miesiącu działalności, siedem miesięcy wcześniej niż zakładano w biznes planie. Obecnie zatrudnia ponad 3,2 tys. osób.

(mip)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €