Chiński McDonald’s podnosi ceny zestawów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Standardowe zestawy serwowane w chińskich restauracjach McDonald's podrożeją o 0,5 do 1 juana, w zależności od lokalizacji. Po podwyżkach ceny popularnego Big Maca w Państwie Środka sięgną 15 juanów, czyli ok. 2,30 dolara. To reakcja chińskiego oddziału międzynarodowego giganta na coraz dotkliwszy wzrost cen żywności. Franczyzobiorcy i klienci McDonald's w innych częściach świata mogą jednak na razie odetchnąć z ulgą. Podwyżki dotyczą tylko Chin i wiążą się z makroekonomiczną sytuacją kraju. Na windowanie cen nie zanosi się też na krajowym rynku.

- Polsce korzystamy z regionalnej sieci dostawców, w większości polskich, dlatego informacja z rynku chińskiego w ogóle nas nie dotyczy - mówi Dominik Szulowski z McDonald's Polska.

Koncern McDonald’s na koniec 2009 roku posiadał w Chinach 1135 lokali. Planuje na tym rynku otwierać 150-175 restauracji rocznie. Trudno na razie stwierdzić, czy inflacja, która w drugiej gospodarce świata sięgnęła najwyższego poziomu od dwóch lat może zagrozić tym planom. Z całą pewnością jednak nie spowolni rozwoju na rynku polskim.

- Rozwój sieci restauracji McDonald’s w Polsce przebiega bardzo dynamicznie - mówi Dominik Szulowski. - Staramy się obecnie otwierać restauracje w miastach średniej wielkości, przy trasach przelotowych i obwodnicach. Interesują nas też Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y) przy autostradach.

Ostatnie otwarcia miały miejsca m.in. w Błoniu, Mińsku Mazowieckim, Ostrowcu Świętokrzyskim i Polkowicach. W budowie są natomiast lokale w Ostrowie Wielkopolskim, Pucku, Kłodzku, Brzesku, Białej Podlaskiej i Kędzierzynie-Koźlu.

- Obecnie mamy 246 restauracji, w tym 106 prowadzonych przez 51 licencjobiorców - mówi Szulowski. - Do końca roku polska sieć McDonald’s z pewnością przekroczy 255 lokali. Liczba restauracji w rękach franczyzobiorców również wzrośnie.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €