Giganty nadal w planach
Warszawiacy mogą robić zakupy w centrach handlowych na powierzchni prawie 550 tys. mkw.
Jak podaje „Rzeczpospolita”, Warszawiacy mogą robić zakupy lub odpoczywać w centrach handlowo-rozrywkowych na powierzchni 550 tys. mkw. Kolejne 200 tys. mkw. nowoczesnych obiektów inwestorzy budują, a 500 tys. mkw. chcieliby wybudować w stolicy w najbliższych latach.
Specjaliści w dziedzinie nieruchomości twierdzą, że jeśli sytuacja w kraju ustabilizuje się, to deweloperzy mogą swoje plany realizować z powodzeniem. Klienci chętnie porzucą odsunięte dalej od centrum obiekty handlowe sprzed kilku lat na rzecz nowych, bardziej ekskluzywnych a do tego lepiej położonych.
W centrum Warszawy planowane są wielkie przedsięwzięcia handlowo-rozrywkowe. Unikalne na skalę europejską mogą okazać się „Złote Tarasy” (w których zaplanowano 60 tys. mkw. powierzchni handlowej), planowane jest również dokończenie budowy „Reform Center” (w którym powierzchnia handlowo-rozrywkowa ma wynieść 180 tys. mkw.), równie dużym projektem jest budowa „Arkadia Shopping Center (ponad 80 tys. mkw. powierzchni).
W ostatnich miesiącach za wynajęcie 1 mkw. sklepu w nowoczesnym centrum handlowym trzeba zapłacić ok. 45-48 dolarów miesięcznie. Niższe stawki obowiązują oczywiście dla dużych najemców. Wiadomo jednak, że w różnych centrach mogą się one wahać od ok. 30 do 60 USD za 1 mkw., nie tylko w zależności od wielkości sklepu, ale także jego usytuowania.
Warszawa w rankingu europejskich miast, dotyczącym ilości powierzchni w nowoczesnych centrach handlowych, wyprzedza m.in. Wiedeń, Brukselę, Hamburg, Budapeszt, Moskwę i Pragę.
Więcej: Rzeczpospolita, 12 listopada 2001, „Nieruchomości”Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej