BioWay rozwija sieć

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na przełomie roku w Gdyni powstanie czwarty punkt tej marki, a w pierwszych miesiącach 2011 r. piąty. – W chwili obecnej pracujemy nad otwarciem kolejnego już baru BioWay. Będzie on zlokalizowany przy jednej z głównych gdyńskich ulic – mówi Przemysław Ciernioch, prezes zarządu BioWay.

Podkreśla on stabilną sytuację swojego konceptu. – Kryzys na rynku ma negatywny wpływ na zyskowność w całej branży, ale akurat BioWay nie ucierpiał na tym trendzie zbyt mocno. Nadal notujemy wzrosty sprzedaży. Nasze ceny są tak niskie, że klienci nadal nie są w stanie przygotować posiłku w porównywalnej cenie w domu i właśnie na tym wygrywamy. Kolejne nowe zjawisko to obniżenie czynszów za lokale nawet w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Co prawda nie dotyczy to już podpisanych umów, ale przy nowych lokalizacjach najemcy mają silną pozycję negocjacyjną. Warto więc inwestować właśnie teraz – zachęca.

W planach firmy jest też uruchomienie sieci BioWay Cafe. Póki co, przy Wałach Jagiellońskich w Gdańsku od czerwca bieżącego roku funkcjonuje pierwsza kawiarnia. Jej oferta przypadła do gustu osobom dbającym o zdrowy tryb życia. Wszystkie serwowane tam kawy pochodzą z upraw ekologicznych i posiadają certyfikat BIO. Dostępne są w wersji wegańskiej lub bezkofeinowej. Oprócz gorących i zimnych napojów można tu wypić świeżo wyciskane soki i spróbować wypieków z pełnoziarnistej mąki, bez dodatku konserwantów.
– Jeżeli chodzi o koncept BioWay Cafe, to jest on w fazie testów i modyfikacji oferty. Pilotażowa jednostka w Gdańsku podlega ciągłym zmianom i na tym etapie nie możemy jeszcze określić, kiedy koncept będzie przygotowany do szerszego rozwoju – wyznaje Ciernioch.

Inwestycja w punkt franczyzowy zamyka się w przedziale 300-500 tys. zł. Dawca licencji nie pobiera opłaty wstępnej. Opłata bieżąca uzależniona jest od uzyskiwanych przez biorcę obrotów i utrzymuje się na poziomie 2-6 proc. Na fundusz marketingowy miesięcznie trzeba przeznaczyć 2 proc. od obrotów. Przewidywany okres zwrotu z inwestycji to ok. trzy lata, natomiast rentowność pojawia się po maksymalnie roku.

Lokal BioWay powinien posiadać powierzchnię od 170 do 220 m2 i lokalizację przy ulicach o dużym natężeniu ruchu kołowego i pieszego.
– Nie oznacza to, że rezygnujemy z galerii handlowych. Pierwsza taka lokalizacja zostanie otwarta na początku przyszłego roku, a negocjacje w sprawie następnej nadal trwają – tłumaczy Ciernioch.

Profil przyszłego biorcy franczyzy BioWay różni się od innych dostępnych na rynku sieci, jeśli chodzi o doświadczenie w gastronomii.
– Do współpracy szukamy pracowitych ludzi, z pasją, bardziej niż z doświadczeniem. Wolimy szkolić od samego początku, niż zmieniać złe nawyki, które najczęściej posiadają ludzie z tzw. doświadczeniem w branży – stwierdza prezes firmy.

(mip)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €