Sprzedaż na przekór dekoniunkturze

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak podaje „Prawo i Gospodarka”, zarząd LPP (projektanta i dystrybutora odzieży) szacuje, że w 2001 r. przychody ze sprzedaży spółki sięgną 170 mln zł, a w 2002 r. 200 mln zł.

W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku spółka wypracowała 8 mln zł zysku, przy 125 mln zł przychodów. Bardzo dobrze prezentuje się również zysk operacyjny, który sięgnął blisko 13,3 mln zł.

Firma skutecznie broni się przed spowolnieniem gospodarczym i dekoniunkturą na giełdzie.
- Nie dostrzegamy żadnych oznak spadku sprzedaży, wręcz przeciwnie. Dzięki uruchomieniu kolejnych salonów sprzedaży, wzrasta rozpoznawalność naszej marki, a co za tym idzie rośnie sprzedaż w punktach – deklaruje Dariusz Pachla, członek zarządu LPP.

Przed debiutem na giełdzie (w maju br.) LPP dysponowało 3 tys. mkw. powierzchni sklepowych, obecnie jest to dwukrotnie więcej. W 2002 r. spółka planuje uruchomienie kolejnych 8 tys. mkw. powierzchni.

Więcej: Prawo i Gospodarka, 13 listopad 2001
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €