Jak wybrać, żeby nie żałować

O wyborze najlepszego z dostępnych na rynku systemu franczyzowego opowiada Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy najważniejsze jest wybranie właściwego konceptu franczyzowego. Jak to zrobić?
Przyszły partner sieci powinien kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim kupując licencję należy wybrać taki biznes, który będzie sprawiał nam przyjemność, niezależnie od tego jakie mamy doświadczenie w danej branży. Często okazuje się, że koszt inwestycji związany z przystąpieniem do sieci nie jest tak ważny jak czas, kiedy nastąpi zwrot, dlatego warto poznać wyniki finansowe innych placówek działających pod logo marki franczyzodawcy.
Jak do prowadzenia biznesu we franczyzie może przygotować się przedsiębiorca?
Równie istotne jest to, jak do planu założenia własnej firmy podchodzi sam zainteresowany. Pozytywne myślenie to za mało, żeby odnieść sukces. Decyzja o wyborze franczyzy powinna być poprzedzona weryfikacją wiarygodności sieci, z którą chcemy współpracować. Trzeba także zbadać rynek – sprawdzić czy w miejscu, gdzie chcemy prowadzić biznes istnieje zapotrzebowanie na usługi, które chcemy świadczyć lub produkty, jakie będziemy sprzedawać. Działalność na własny rachunek wiąże się z koniecznością nabycia kilku umiejętności, wśród nich zarządzanie personelem, prowadzenie skutecznych negocjacji, sztuka dobrej obsługi klienta. Wszystkiego na temat współpracy w systemie franczyzowym przyszli przedsiębiorcy dowiedzą się na dofinansowanych szkoleniach organizowanych przez PROFIT system. Szczegółowe informacje i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie Franczyza.eu.
Wysłuchał (dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej