Tesco wykupuje sieci convenience
Wraz z inwestycjami w Polsce, Tesco planuje wykupić i rozbudować w Wielkiej Brytanii sieć sklepów convenience One Stop.
Sieć handlowa Tesco istnieje w Polsce od roku 1995. Pierwsze trzy lata upłynęły na badaniu rynku i przygotowaniach do uruchomienia sieci hipermarketów. Pierwszy sklep powstał w 1998 roku we Wrocławiu. Dziś Tesco to ponad 700 tys. m2 powierzchni sklepowej w ponad 300 sklepach oraz blisko 42 tys. miejsc pracy bezpośrednio w sieci i w firmach kooperujących.
- Piętnastolecie firmy w Polsce stało się dobrą okazją do podsumowań i pierwszej próby oceny pozycji Tesco w polskiej gospodarce – mówi Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska. - Jesteśmy dumni, że po piętnastu latach możemy powiedzieć o sobie, iż jesteśmy lokomotywą polskiej gospodarki i animatorem życia społecznego. Piętnaście lat obecności Tesco w Polsce to nie tylko setki sklepów i miliony klientów, ale również tysiące miejsc pracy.
Tesco i Carrefour są wymieniane wśród czterech potencjalnych chętnych do zakupu 2,3 tys. sklepów Żabka w Polsce oraz w Czechach. Umowa sprzedaży Żabki może zostać podpisana na początku przyszłego roku, a jej wartość to około 300 mln euro.
Wraz z inwestycjami w Polsce, Tesco planuje rozbudować w Wielkiej Brytanii sieć sklepów convenience One Stop. W tym celu chce przejąć angielską sieć Mills. Dzięki przejęciu One Stop, Tesco będzie liczyć prawie 600 sklepów w Anglii i Walii, przez co uzyska 1,2 proc. udział w rynku brytyjskim, na którym działa ok. 50 tys. sklepów convenience. Prezes One Stop David Turner zapowiedział, że sieć będzie inwestować w odświeżanie sklepów i obniżanie cen. Umowa musi jeszcze zostać zaakceptowana przez urząd antymonopolowy, co ma nastąpić wiosną przyszłego roku.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


