40 lat minęło

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

- Od czasu powstania pierwszego sklepu Starbucks Coffee, Tea and Spice na Pike Place Market w Seattle w 1971 roku Starbucks stale się rozwija, aby w jeszcze większym stopniu zaspokajać potrzeby swoich klientów - mówi Agnieszka Kozłowska, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej - W związku ze swoimi czterdziestymi urodzinami firma planuje dalszy rozwój, w tym również ekspansję w branży spożywczej, jednakże w chwili obecnej na rynku polskim chcemy skoncentrować się przede wszystkim na otwarciach kolejnych kawiarni.

Kolejną ważną i widoczną zmianą będzie nowe logo firmy. Pod obecnym znakiem firmowym sieć funkcjonuje od 1992 roku. Z logotypu usunięty zostanie napis „Starbucks Coffee”, ponieważ oprócz kawy, firma zaoferuje swoim klientom również innego rodzaju produkty spożywcze, m.in. nową linię herbat liściastych. Proces zmiany logotypów rozpocznie się na początku marca bieżącego roku.

- W najbliższym czasie planujemy rozwój sieci kawiarni w dużych miastach, zarówno na nowych rynkach, jak i w tych miastach, w których marka jest już obecna - tłumaczy Agnieszka Kozłowska - Na wiosnę otworzymy naszą pierwszą kawiarnię w Gdańsku.

Obecnie Starbucks posiada w Polsce dziewięć kawiarni - pięć w Warszawie, dwie we Wrocławiu, jedną w Poznaniu oraz jedną w Krakowie. Jednak to tylko niewielki ułamek kawiarni Starbucks, których na świecie jest ponad 15 tys. i liczba ta ciągle rośnie. W ciągu najbliższego półrocza sieć planuje wkroczyć na rynek indyjski. Pierwsza kawiarnia zostanie otwarta w Bombaju. Kawy Starbucks można się będzie napić także w każdym z blisko 80 luksusowych hoteli międzynarodowej spółki Tata.

(boa)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €