Kryzys nas nie złamał

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jakie wydarzenia miały wpływ na rynek RTV i AGD w 2010 roku?
W ubiegłym roku wszyscy w branży RTV/AGD żyli w cieniu kryzysu, który objawił się w Polsce z pewnym opóźnieniem, ale za to był dla niej bardziej bolesny niż w wielu innych krajach. Spadki sprzedaży dochodziły do 20 proc. Dopiero w ostatnim kwartale 2010 roku rynek pozwolił nam odetchnąć. Ważną i niebezpieczną dla rynku tendencją był wzrost cen surowców, np. miedzi oraz pewna monopolizacja ich sprzedaży. Istotne też były dla nas większe obowiązki w dziedzinie zbiórki i przetwarzania odpadów elektrycznych. Obydwa te czynniki mogą skutkować bolesnymi podwyżkami cen gotowych produktów w 2011 roku.

Jakie są perspektywy branży? Czy w dalszym ciągu będziemy obserwować jej konsolidację?
Z roku na rok postępuje koncentracja sprzedaży detalicznej. Nie inaczej będzie i w tym roku. Swoje pozycje umacniają takie firmy jak Euro RTV-AGD oraz Holding Media Saturn, właściciel sieci Media Markt i Saturn. Pozytywnym przykładem rozwoju sieci są polskie grupy: Neo-Net, Partner, Mix Electronics czy Media Expert. Z sieci regionalnych stają się ogólnopolskimi. Z Polski C i D wchodzą do Polski A i B, choć te największe miasta są prawie zmonopolizowane przez dwóch pierwszych gigantów. Niestety, w zeszłym roku mieliśmy także negatywny przykład rozpadu korporacji zajmującej w niektórych grupach produktowych nawet pierwsze miejsce pod względem sprzedaży. Myślę tu o grupie Avans, która po kilku latach spektakularnego rozwoju rozpadła się. Trochę żal tego polskiego pomysłu na handel i wyrobionego już logo.

Rozmawiała (awh)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €