Sieć Advadisu coraz bliżej
Spółka prowadząca hurtownie napojów alkoholowych chce uczynić z franczyzy jeden z filarów rozwoju.
Adam Brodowski, który od grudnia pełni funkcję prezesa spółki Advadis, zapowiada, że pierwsze sklepy detaliczne zostaną włączone do sieci franczyzowej w drugim półroczu 2011. Plany zarządu zakładają, że franczyza stanie się, obok hurtowej sprzedaży alkoholu, jednym z dwóch filarów spółki.
Operatorem sieci ma być zależna spółka Advadisu, Polski Detal Zawisza. Firma chce otworzyć co najmniej 200 sklepów. Advadis dostarcza obecnie alkohol do ok. 9,5 tys. sklepów poprzez 29 kontrolowanych przez siebie hurtowni. Do podjęcia decyzji o rozwoju sieci franczyzowej zarząd firmy skłoniła sytuacja na rynku detalicznej sprzedaży trunków wysokoprocentowych. Ekspansja sieci handlowych powoduje, że mniejsze sklepy mają coraz mniej szans na samodzielne funkcjonowanie w branży.
- Chciałbym, aby udział sprzedaży detalicznej stanowił połowę całkowitych obrotów Advadisa. Dość poważnie rozważamy możliwość współpracy z małymi sklepami na zasadach franczyzy. Na razie myślimy o utworzeniu sieci 1 tys. takich sklepów. Powstawałyby głównie na terenach wiejskich i wokół większych miast. Uznaliśmy, że warunkiem sine qua non dla sklepów zainteresowanych wejściem do sieci będzie posiadanie koncesji na sprzedaż alkoholi. Ze wstępnej ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród sklepikarzy, wynika że zainteresowanie jest spore. Taka działalność przyniosła by nam oprócz podstawowej działalności dodatkowe obroty rzędu 30 mln zł miesięcznie już po dwóch latach - mówi Adam Brodowski.
Na razie spółka boryka się ze słabymi wynikami finansowymi. Po trzech kwartałach ubiegłego roku Advadis zanotował 13 mln zł straty netto przy przychodach 449 mln zł. Na minusie ma być cały 2010 rok, ale zarząd wierzy, ze już w obecnym spółce uda się wyjść „nad kreskę”.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


