Żabka dla Mid Europa Partners

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Będzie to już druga zmiana właściciela sieci Żabka. W 2007 roku czesko-słowacki fundusz Penta Investments odkupił za kwotę 130 mln euro udziały spółki od Mariusza Świtalskiego i funduszu z grupy AIG. Od tamtej pory Penta zainwestowała w Żabkę około 900 mln zł, otworzyła ponad 400 nowych sklepów Żabka i 55 sklepów sieci Freshmarket. Wprowadziła również markę Żabka do Czech, jednak w grudniu 2010 roku czeska część sieci Żabka oraz sieć Koruna, pod której marką działa blisko 130 sklepów została sprzedana Tesco za miliard koron.

Według nieoficjalnych informacji, Mid Europa Partners zapłaciło za spółkę około 1,6 mld zł. Transakcję musi teraz zatwierdzić Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dla przedstawicieli Mid Europa Partners kupno Żabki jest pierwszym krokiem do kolejnych przejęć na polskim rynku handlowym – prowadzone są już rozmowy z innymi sieciami handlowymi. W portfolio funduszu znajduje się już m.in. grupa Lux Med, laboratoria Diagnostyka i większość udziałów sieci kablowej Aster.

Penta poinformowała też, że sprzedaż sieci odbyła się przy współpracy z dotychczasowym zarządem Żabki, który pozostaje w strukturach spółki. Sieć składa się obecnie z 2,5 tys. placówek pod szyldem Żabka i 55 sklepów pod marką Freshmarket. Kupnem sieci zainteresowana była również sieć hipermarketów Tesco i Grupa Carrefour. Obie wycofały się z negocjacji ze względu na ryzyko zablokowania inwestycji przez UOKiK.

(awh)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €