Przykra niespodzianka
Często na odwrocie paragonu nabywca butów może znaleźć „niemiłe” informacje
Jak podaje „Dziennik Polski”, przed kilkoma dniami w krakowskim centrum handlowym M 1, jedna z klientek w sklepie obuwniczym niemieckiej firmy Deichmann, kupiła buty. Po przyjściu do domu przyjrzała się dokładnie paragonowi, znalazła na nim pieczątkę informującą, iż „użytkowanie obuwia przy temperaturach ujemnych może spowodować pękanie wierzchniej powłoki buta. Reklamacje na powyższe nie będą uwzględniane”.
Podobne sytuacje zdarzają się dość często, np. w przypadku niektórych rodzajów zachodniego obuwia sportowego, które – o czym kupujący nie wie – przeznaczone jest do noszenia tylko w hali sportowej, a nie na ulicy.
- Słyszałam, że Deichmann to dobra firma. Nie spodziewałam się więc takiej przykrej niespodzianki. Tym bardziej że na odwrocie paragonu wydrukowano (ale dlaczego tylko po niemiecku ?), iż są to „Wysokowartościowe, markowe buty” - żali się pokrzywdzona klientka.
Często na odwrocie paragonu nabywcy butów mogą znaleźć różne informacje – mówiące o terminie reklamowania wadliwego towaru. Wiele sklepów ogranicza okres rękojmi na obuwie do trzech miesięcy, informując o tym klienta jedynie za pośrednictwem tekstu na paragonie. Zapis taki nie ma żadnej podstawy prawnej.
Z postanowień kodeksu cywilnego, jak również rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz. U. nr 64, poz. 328), jednoznacznie wynika, że generalnie odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady towaru trwa rok od daty zakupu.
Więcej: Dziennik Polski, 27 listopada 2001
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej