Eldorado – szansa na sukces

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, zdaniem analityków emisja Eldorado ma szanse powodzenia ze względu na jej niewielkie rozmiary. Firma chce sprzedać 1,33 mln akcji o łącznej wartości zaledwie ok. 20 mln zł. Jeśli popyt będzie wystarczająco duży, pod młotek trafi też 1,25 mln akcji należących obecnie do grupy funduszy inwestycyjnych Enterprise Investores.

Analitycy podkreślają, że inwestycja w akcje spółki obarczona jest wysokim ryzykiem, choć cenę ustalono na atrakcyjnym poziomie.
- Jeśli spółce uda się zrealizować wszystkie zamierzenia i rozszerzyć działalność na cały kraj, to akcje będą warte dużo więcej niż 15 zł (cena emisyjna). Ale równie duże są szanse, żę ekspansja się nie powiedzie. Wówczas obecną cenę trzeba będzie uznać za zbyt wygórowaną - zauważa Bogna Sikorska, analityk CDM Pekao.

Większość przychodów Eldorado (87,3 proc.) pochodzi z hurtowego handlu artykułami spożywczymi. Jednak stopniowo rośnie udział sprzedaży detalicznej poprzez markety Stokrotka i Groszek (sieć franchisingowa). Eldorado musi inwestować w detal, bo zwiększający się udział zagranicznych hipermarketów (przez wielkopowierzchniowe sklepy przepływa już co czwarta złotówka wydawana na zakupy) zagraża mniejszym kupcom, którzy są najważniejszymi hurtowymi odbiorcami Eldorado.

To właśnie na budowę kolejnych marketów pójdzie lwia część pieniędzy pozyskanych od inwestorów. Plany przewidują, że inwestycje w nowe obiekty pochłoną 54 mln zł, by do 2005 r. można było zwiększyć liczbę Stokrotek z obecnych 16 do 80. Analitycy zauważają jednak, że rozbudowa sieci dystrybucji na cały kraj oznacza konieczność konkurowania z takimi gigantami jak Metro (sieci Makro, Real), Jeronimo Martins (Jumbo, Biedronka) czy Rewe (Selgros, Billa). Nie wiadomo, czy spółka temu sprosta.
- Wiele zależy od tego, jaki udział w rynku będą miały za kilka lat hipermarkety, a ile zostanie dla mniejszych sklepów, takich jak Stokrotka. We Francji hipermarkety kontrolują 50 proc. rynku, a we Włoszech tylko 14 proc. Przewidywanie, jak będzie u nas, przypomina grę w ruletkę - dodaje Bogna Sikorska z CDM Pekao.

Więcej: Maciej Samcik, Gazeta Wyborcza, 28 listopada 2001
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €