Firma przy okazji
Wakacyjna wyprawa Kamili Rejman do Hiszpanii okazała się wydatkiem, który warto było ponieść, nie tylko z powodu opalenizny. Właścicielka agencji reklamowej wróciła do Polski jako pierwszy franczyzobiorca sieci salonów fotodepilacji i fotoodmładzania Nomasvello.
O tym, że podróże kształcą, wiadomo nie od dziś. Jednak chyba niewielu turystom udaje się połączyć przyjemne z pożytecznym w taki sposób, w jaki zrobiła to Kamila Rejman podczas urlopu spędzanego w Hiszpanii. W poszukiwaniu gabinetu kosmetycznego przedsiębiorcza 29-latka trafiła do punktu Nomasvello, gdzie po raz pierwszy zetknęła się z ofertą hiszpańskich salonów fotodepilacji i fotoodmładzania.
Śródziemnomorski entuzjazm
– Po kilku zabiegach w salonie, widząc bardzo dobre efekty i przystępne ceny, postanowiłam wprowadzić ten brand na rynek Polski – wspomina Rejman. – Wierzyłam w powodzenie marki Nomasvello w Polsce, ponieważ firma bardzo szybko rozwinęła się na innych rynkach światowych, takich jak Hiszpania, Portugalia czy Brazylia.
Tylko że Polska to nie Hiszpania. Okres roku, w którym ze względu na wysoką temperaturę można eksponować wydepilowane części ciała, jest w kraju nad Bałtykiem nieporównywalnie krótszy niż w rejonach Morza Śródziemnego. Na dodatek, pomimo boleśnie odczuwanych przez Hiszpanów skutków kryzysu gospodarczego, pozostają oni narodem znacznie zamożniejszym od Polaków. W Hiszpanii roczny dochód narodowy na mieszkańca wynosi 32 tys. dolarów, podczas gdy w Polsce – 12 tys. dolarów.
– Gładka skóra jest pożądana nie tylko na plaży. W pracy też trzeba wyglądać, a po pracy tym bardziej. Każda kobieta, nieważne, czy w Hiszpanii, czy w Polsce, dba o swoją atrakcyjność i niezależnie od pory roku ma okazję prezentować swoje wdzięki – tłumaczy Kamila Rejman. – Na moją decyzję wpłynął też fakt, iż zabiegi fotodepilacji czy depilacji laserowej w Polsce były wówczas bardzo drogie. Za usunięcie włosów na nogach należało zapłacić ok. 800 zł, a Nomasvello oferowało w Hiszpanii 30 euro za każdą cześć ciała. Była to rewolucyjna polityka cenowa, która od razu spowodowała przypływ dużej liczby klientów.
Cenowy paradoks
Kamila Rejman przystąpiła do budowy sieci Nomasvello na początku 2010 roku. Wraz z Sergio Castillo, dyrektorem generalnym spółki NMV Polska, która w kraju jest operatorem sieci, postanowili wprowadzić hiszpańską ofertę na polski rynek. Ustalili cenę zabiegów fotodepilacji na poziomie 99 zł, uznając tę kwotę za gwarantującą dostępność możliwie dużej grupie klientów. Wkrótce okazało się jednak, że koszt zabiegu odstrasza, zamiast przyciągać. Paradoksalnie dlatego, że wydawał się zbyt niski.
– Na początku klienci nie wierzyli, że zabiegi depilacji permanentnej można wykonać za 99 zł. Dużym wyzwaniem okazało się przekonanie klientów, że nasze urządzenie do depilacji jest nawet lepsze niż to znajdujące się w salonach oferujących zabiegi w cenie 800 zł – tłumaczy Kamila Rejman. – Niemniej jednak po pierwszych miesiącach funkcjonowania i reklamowania brandu przyrost liczby klientów był imponujący. Udowodniliśmy, iż urządzenie Nomasvello jest oparte na innowacyjnej technologii, która pozwala usunąć nawet drobne jasne włosy. Pozwoliło nam to na pozyskanie klientów o jasnej karnacji, na których metoda usuwania owłosienia IPL (intensywnych impulsów światła) często nie działała.
Rozwój ekspresowy
Po niespełna roku działania na polskim rynku sieć Nomasvello ma w Polsce już 80 placówek. Kamila Rejman prowadzi trzy z nich, ale przyznaje, że biznes pod hiszpańskim brandem nie jest zbyt czasochłonny.
– Punkty Nomasvello żyją własnym życiem. Centrala Nomasvello ma opracowany sprawny system kontrolingu, który przekazuje jako know-how każdemu nowemu franczyzobiorcy – mówi Rejman. – Codziennie poświęcam na sprawdzanie funkcjonowania salonów tylko około godziny czasu.
Pozostałą część dnia Kamila Rejman przeznacza na pracę w swojej agencji reklamowej. Przyznaje, że działalność w tej branży pozwala jej także na promowanie swoich franczyzowych salonów. Jest też źródłem pomysłów na budowanie coraz większej świadomości konsumentów dotyczącej usług kosmetycznych, w tym fotodepilacji.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia
Kamila Rejman podkreśla, że wymagana w przypadku salonu No+Vello kwota inwestycji w wysokości 120 tys. zł zwraca się po 8-12 miesiącach. Jej doświadczenie w prowadzeniu własnego salonu potwierdza prognozę.
– Inwestycja w punkt warszawski zwróciła się w 10 miesięcy. Świadomość klientów na temat zabiegów fotodepilacji jest tutaj znacznie większa niż w innych polskich miastach – tłumaczy. – W Katowicach nasza placówka musiała na początku prowadzić politykę uświadamiania klientów na temat skuteczności zabiegów fotodepilacji, więc jej rozwój trwał trochę dłużej.
Jakie plany snuje osoba, która przed trzydziestką ma trzy biznesy franczyzowe i nieźle prosperującą firmę w branży reklamowej?
– Mam zamiar ciągle rozwijać swoje koncepcje biznesowe, które w przyszłym roku wiążę z dotacjami unijnymi – zdradza swoje zamiary Kamila Rejman. – W Hiszpanii przeważająca liczba franczyzobiorców No+Vello w krótkim czasie po otwarciu pierwszego punktu otwiera kolejne. Obserwuję rozwój sieci na jej macierzystym rynku i to zachęca mnie do nowych otwarć. W ciągu najbliższych 5 lat chciałabym skoncentrować się na tworzeniu następnych salonów fotodepilacji. Dopiero potem będę dysponowała czasem, żeby myśleć o dalszym rozwoju.
Grzegorz Morawski
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

