Mój bank w Skierniewicach
– Zdecydowałem się na współpracę z BZ WBK, bo przekonała mnie marka banku i fakt, że nie miał on jeszcze placówki w Skierniewicach, a właśnie w tym mieście chciałem prowadzić swój biznes – mówi Marek Śliwka, franczyzobiorca BZ WBK.
– Zastanawiałem się, w co warto zainwestować, właścicielem jakiej firmy chciałbym być. Pomyślałem, a może własny bank? Zanim jednak zdecydowałem się na koncept partnerski BZ WBK, sprawdziłem i porównałem oferty konkurencji. Po analizie warunków współpracy i rozmowach z koordynatorką regionu stwierdziłem, że chcę prowadzić placówkę BZ WBK Partner – mówi Marek Śliwka. – Zanim jednak zostałem jej właścicielem, musiałem zebrać pokaźną sumę pieniędzy, napisać biznesplan i wykazać się umiejętnościami komunikacyjnymi podczas rozmów telefonicznych i osobistych. Dodatkowo musiałem wskazać dobrą lokalizację pod placówkę – mówi Marek Śliwka.
Centrala BZ WBK nie pomaga w znalezieniu odpowiedniego lokalu, a w Skierniewicach stanowi to nie lada wyzwanie. Lokale w centrum miasta były już zajęte, a obrzeża nie interesowały przyszłego partnera sieci.
– Lokalu szukałem wraz z narzeczoną, ona w tygodniu, bo ja wówczas pracowałem na etacie i nie dysponowałem zbyt dużą ilością wolnego czasu. Natomiast w każdy weekend robiłem piesze wędrówki po Skierniewicach, bo nie da się znaleźć dobrego lokalu, przeszukując tylko ogłoszenia w gazetach czy Internecie – mówi Marek Śliwka.
Przemierzone kilometry przyniosły efekt: po dwóch miesiącach poszukiwań Śliwce udało się odkupić lokal w centrum Skierniewic przy jednej z bardziej ruchliwych ulic, na której znajdują się punkty usługowo-handlowe.
Każdy jest menedżerem
Jeszcze więcej czasu niż znalezienie lokalu zajęło Markowi Śliwce zrekrutowanie personelu. Obecnie w skierniewickiej placówce, oprócz franczyzobiorcy pracują dwie osoby.
– Nie ma menedżera placówki. Uważam, że biznes może się dynamicznie rozwijać tylko wtedy, gdy każdy z pracowników czuje się jego właścicielem. Każdy z nas jest menedżerem, bo wie, jakie zadania musi wykonać i zdaje sobie sprawę, że bank jest wspólnym dobrem – mówi Śliwka.
Markowi Śliwce w codziennej pracy pomaga doświadczenie zdobyte na dotychczasowych stanowiskach pracy, czyli m.in. przy obsłudze klienta, kierowaniu sprzedażą i na pozycji lidera w salonie sprzedaży firmy telekomunikacyjnej oraz kierownika oddziału bankowego. Partner BZ WBK czuje, że po roku pracy dla sieci poprawił umiejętności menedżerskie i dowiedział się, z jaką odpowiedzialnością wiąże się prowadzenie własnego biznesu.
– Patrzę na ten biznes realistycznie. Wiem, że aby był opłacalny, trzeba zaangażować się w niego fizycznie i emocjonalnie. Dyskutuję na temat swoich pomysłów ze współpracownikami i razem wypracowujemy najlepsze rozwiązania – stwierdza Marek Śliwka.
Marka Śliwkę cieszy fakt, że prowadzenie placówki BZ WBK nie ogranicza się jedynie do pracy w niej od otwarcia do zamknięcia. W najbliższych miesiącach Śliwka będzie koordynował prace w rejonie Skierniewic nad grą dla licealistów „Liderzy Europy”. Jest ona organizowana przez BZ WBK w polskich szkołach i ma na celu prowadzenie edukacji finansowej młodzieży. Zadaniem uczestników gry jest odbycie wirtualnej podróży przez Europę, podczas której odpowiadają na pytania, np. co to jest leasing czy kredyt hipoteczny i rozwiązują zadania z zakresu bankowości.
Oczekiwania kontra rzeczywistość
– Obecny poziom sprzedaży w placówce spełnia moje oczekiwania połowicznie. Minął dopiero rok od jej otwarcia, więc mam świadomość, że wszystko jeszcze przede mną. Jeśli ktoś otwierając placówkę bankową, nastawia się na zyski od pierwszego dnia, to się rozczaruje. Na zyski trzeba zapracować i cierpliwie poczekać – mówi Marek Śliwka.
– Chciałbym otworzyć jeszcze co najmniej jedną, a najchętniej nawet kilka placówek BZ WBK, lecz na razie muszę skupić się nad pracą w dotychczasowej. Jeśli jednak wszystko będzie szło po mojej myśli, wystąpię do banku z prośbą o umożliwienie mi otwarcia kolejnego punktu BZ WBK w pierwszym kwartale przyszłego roku – dodaje Śliwka.
Prawdziwe imię i nazwisko do wiadomości redakcji.
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


