Pizzerie biją się
o klientów i franczyzobiorców

Telepizza zmienia warunki współpracy, Da Grasso rozbudowuje menu i gra promocjami.
Choć w ostatnich latach na naszym rynku gastronomicznym coraz większą popularność zdobywa kuchnia azjatycka, Polacy są dalecy od wykreślenia pizzy z naszego jadłospisu. Na rynku pizzerii konkurencja zaostrza się, a gra toczy się zarówno o klientów, jak i franczyzobiorców.
- W tej chwili współpracujemy z partnerami na starych zasadach, ale jeszcze w tym roku zaoferujemy nowe, bardziej elastyczne warunki franczyzy – mówi Aleksandra Lewicka, marketing menedżer w Telepizzy. - W pierwszej kolejności obejmą one nowych franczyzobiorców. Nowe pizzerie będą miały niższe koszty inwestycji, a także inny sposób rozliczeń finansowych między centralą a franczyzobiorcą. Warunki współpracy z aktualnymi franczyzobiorcami będą ustalane indywidualnie.
Zdaniem Lewickiej niektóre sieci w branży podają nierealne, zaniżone kwoty dotyczące współpracy franczyzowej i otwarcia własnego lokalu.
- Trudno uwierzyć, by za 40 tys. zł można było otworzyć pizzerię. Trzeba wziąć pod uwagę, że na otwarcie lokalu składa się wiele elementów: wynajem, adaptacja, wystrój, jak również pensje dla pracowników czy pierwszy zakup towarów. Realna wydaje się zatem kwota co najmniej o 100 tys. zł wyższa – dodaje Lewicka.
Zmian w warunkach współpracy nie planuje natomiast Da Grasso. Przedstawiciele liczącej ponad 215 lokali sieć pizzerii i restauracji są zdania, że pizza to jedna z najpopularniejszych potraw i trudno spodziewać się, by coś mogło podważyć jej pozycję na kulinarnej mapie świata.
- Moda na pizzę w Polsce i na całym świecie trwa nieprzerwanie od dziesiątków lat. Świadczy o tym także duże zaufanie przedsiębiorców do Da Grasso przekładające się na stały wzrost liczby lokali – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso. - Oczywiście pojawiają się okresowe mody na inne dania, ale nie obawiamy się nagłego odwrotu Polaków od pizzy.
Mimo tego, Da Grasso sukcesywnie poszerza menu o inne dania mięsne i rybne, przekąski, sałatki, desery.
- Z sukcesem wprowadziliśmy także najpopularniejsze potrawy kuchni meksykańskiej. Konsumenci Da Grasso lubią różnorodność, ale pizza od 15 lat jest najważniejszym punktem naszego biznesu – mówi Magdalena Piróg. - Każdy biznes skierowany do masowego konsumenta musi stale się rozwijać i zaskakiwać nowymi pomysłami. W Da Grasso robimy to na dwa sposoby – organizując akcje promocyjne oraz wprowadzając nowe dania do naszego menu.
Niczego w swoim koncepcie nie planuje zmieniać również Wojciech Goduński, właściciel sieci Biesiadowo. Na przekór konkurencji od trzech lat udowadnia, że system gastronomiczny można budować współpracując z przedsiębiorcami dysponującymi już nawet kilkudziesięcioma tysiącami złotych.
- My nie zamierzamy podnosić kwoty inwestycji. Minimalna kwota inwestycji w naszej sieci wynosi 42 tys.zł. Za taką kwotę jesteśmy w stanie urządzić lokal gastronomiczny o powierzchni 70-80 m2 – mówi Goduński. - Kwota podawana przez nas zawiera wszystkie koszty inwestycji: projekt technologiczny lokalu, remont, materiały budowlane, wystrój lokalu, pełne wyposażenie łącznie z zastawą stołową oraz ulotkami na start. Na otwarciu nie zarabiamy ani grosza, nie pobieramy też opłaty licencyjnej.
Zdaniem franczyzodawcy na rynku zaczyna brakować atrakcyjnych lokalizacji, a największe sieci bardzo dużo zarabiają na samych otwarciach. Stąd niektóre z nich zmieniają warunki współpracy, aby przyciągnąć nowych partnerów. Tymczasem Biesiadowo przez trzy lata działalności otworzyło już ponad 60 placówek.
- Jak widać po naszym intensywnym rozwoju nasza polityka biznesowa ma sens. Rozwijamy się, bo nie jesteśmy pazerni – dodaje Goduński.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...