Sezon na okna rozpoczęty

Budvar Centrum rozwija sieć sklepów i odrabia ubiegłoroczne straty finansowe.
Sieć handlowa producenta okien Budvar Centrum liczy ok. 60 własnych i franczyzowych punktów sprzedaży. W jej ramach działa też blisko 150 punktów dealerskich, która odpowiada za ponad 13 proc. sprzedaży krajowej. Swoim zasięgiem obejmuje też m.in.: Niemcy, Czechy, Holandię i Grecję.
W ubiegłym roku spółce udało się wyjść na prostą po deficytowym 2009, w którym notowany na GPW Budvar odnotował blisko 2 mln zł straty. 2010 rok firma zamknęła już zyskiem na poziomie 0,25 mln zł. Nieźle rokują też pierwsze miesiące 2011. W lutym przychody producenta okien sięgnęły 3,19 mln zł w porównaniu z 2,14 mln zł rok wcześniej.
- Rok 2010 przywrócił stabilizację na rynku okien, ale sytuacja gospodarcza wciąż charakteryzuje się dużymi wahaniami. Sytuacja polityczna na świecie i katastrofy przyrodnicze każą rozważać wszelkie scenariusze koniunktury - mówi Marzena Sobczak, kierownik biura zarządu Budvar. - Działania sprzedażowe spółki skupiają się na dywersyfikacji rynków zbytu, co zapewniła wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji konkurencyjnej.
Kwota inwestycji niezbędna do otwarcia franczyzowego punktu Budvar Centrum wynosi 10 tys. zł. Firma wymaga doświadczenia w handlu, znajomości rynku budowlanego, co najmniej średniego wykształcenia oraz własnego wkładu finansowego. Lokal handlowy musi mieć powierzchnię min. 25 m2. Franczyzobiorcy mogą liczyć na duże upusty cenowe na produkty Budvaru, szkolenie w zakresie know - how oraz udział we wspólnych działaniach marketingowych sieci.
- Do sieci Budvar przystępują zarówno dotychczasowi pracownicy biur handlowych spółki, jak i przedsiębiorcy zajmujący się do tej pory sprzedażą. Nie brakuje jednak również partnerów, których wcześniejsza działalność nie była związana z branżą - mówi Marzena Sobczak.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej