Orbis nie chce hoteli, tylko franczyzę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ostatnich tygodniach notowany na giełdzie papierów wartościowych Orbis pozbył się dwóch hoteli w Szczecinie i Krakowie. Przejmująca je grupa Echo Investment zapłaciła za nie łącznie blisko 60 mln zł. Pod koniec ubiegłego roku Orbis sprzedał też budynek po hotelu Polan w Zielonej Górze, jak również powierzchnie biurowe, jakie posiadał we Wrocławiu. Teraz szykuje się do sprzedaży drugiej części działki, na której w Warszawie stał hotel Vera. Skąd ta wyprzedaż?

Prezes Orbisu, Laurent Picheral, przyznaje, że firma potrzebuje gotówki. Chce wznowić inwestycje, które odstawiono na boczny tor w czasie kryzysu. Teraz spółka powraca do zamrożonej wcześniej budowy hoteli z segmentu ekonomicznego – Etap i Ibis. Teraz stanowią one 30 proc. wszystkich obiektów Orbisu, a spółka chce powiększać ten udział.

Ponadto największa w Polsce grupa hotelowa chce zrestrukturyzować strategię zarządzania swoimi obiektami. Obecnie jest właścicielem 87 proc. wszystkich budynków hotelowych w swoich sieciach. Tymczasem międzynarodowe konsorcjum Accor, większościowy udziałowiec Orbisu, posiada tylko 17 proc. z nich. Orbis chce wywrócić swoją strukturę posiadania do góry nogami i z posiadacza stać się operatorem.

Zarząd nie chce jeszcze ujawniać konkretów związanych z tym, jakie marki będą rozwijane poprzez franczyzę, ani szczegółów dotyczących przystąpienia do współpracy z Orbisem. Portal Franchising.pl dowiedział się natomiast, że władze spółki najprawdopodobniej postawią na franczyzę w przypadku hoteli Mercure, a także ekonomicznej sieci All Seasons. Tę ostatnią markę Orbis chce wprowadzić na Polski rynek pod koniec roku.

Rynek hotelowy w Polsce wszedł w okres intensywnego wzrostu, co zawdzięcza głównie przygotowaniom do przyszłorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 oraz prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w drugiej połowie tego roku. Zdaniem wielu obserwatorów tuż po zakończeniu imprezy sportowej popyt na usługi hoteli bardzo osłabnie, a ceny tych nieruchomości na rynku wtórnych znacznie spadną. Z taką opinią nie zgadza się Krzysztof Milski, prezes Polskiej Izby Hotelarskiej.

- Polska stoi obecnie przed ogromną szansą. Jeśli następne dwa lata pokażą, że udźwignęliśmy wyzwanie postawione przez UEFA i Unię Europejską, to zyskamy wiele zarówno pod względem politycznym, jak i turystycznym. Wówczas na co najmniej dwie dekady zostaniemy zapamiętani jako solidny kraj, który warto odwiedzić. I hotele nadal będzie warto budować – mówi Milski.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €