Dzikie rogi kontra BIG MAC
W przyszłym roku powstanie Polska sieć restauracji typu fast-food
Jak podaje „Rzeczpospolita”, być może w przyszłym roku powstanie w Polsce kilkadziesiąt restauracji typu fast-food, które będą serwowały dania polskiej kuchni. Pierwsza restauracja sieci „Leśne Runo” już działa. W jej menu znajdują się m.in. potrawy o nazwach Dzikie Rogi i Chata Leśnika.
- Chcemy być alternatywą dla McDonaldsa. Przeprowadzone przez nas badania potwierdzają, żę w Polsce istnieje takie zapotrzebowanie - mówi Sylwester Pruchniewski, członek zarządu Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki.
Agencja jest właścicielem pomysłu i marki Leśne Runo. Wspomniana przez niego alternatywa dla menu amerykańskiej sieci gastronomicznej to np. Dzikie Rogi czy Chata Leśnika. Pierwsza z tych potraw to pierogi, druga – naleśniki. W ofercie restauracji znajdują się także krokiety z mięsem, flaki, barszcz, żurek oraz lody i słodycze.
- Nie będziemy podawać Coca-Coli ani Pepsi-Coli, będziemy kierować się regułą „przyprawiamy naturą”. Oznacza to, żę do każdego dania czy zestawu będą dodawane owoce leśne albo warzywa - mówi przedstawiciel PART.
Prawo do technologii i znaku firmowego można będzie kupić za ok. 50 – 100 tys. zł na zasadzie franchisingu. Do tego trzeba doliczyć od 4 do 9 proc. miesięcznego obrotu obiektu, który trafi do agencji jako opłata franczyzowa.
- Zależy nam na działających już barach i karczmach, które niewielkim kosztem mogłyby dostosować się do naszych wymogów - przekształcenie już istniejącego obiektu w restaurację sieci Leśne Runo to wydatek do 200 tys. zł. Jeżeli będzie zainteresowanie naszym projektem, już w przyszłym roku w Polsce może działać ok. 50 restauracji naszej sieci - mówi przedstawiciel PART.
Na razie w Polsce działa jedna taka restauracja. Znajduje się przy trasie Warszawa – Gdańsk w miejscowości Grabin koło Olsztynka.
Więcej: Rzeczpospolita, 3 grudnia 2001, „Ekonomia i Rynek”ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej