Oszczędzaj czas klienta

Mariusz Kania, prezes Metrohouse&Partnerzy, opowiada o zmianach na rynku biur nieruchomości.
Choć wiele biur nieruchomości reprezentuje wysoki poziom obsługi i merytorycznego przygotowania pośredników, to coraz trudniej jest zdobywać nowe obszary rynku działając na dotychczasowych zasadach. Dlaczego?
Dziś, aby zdobyć klienta nie wystarczy tylko dobra oferta. Potrzebne są jeszcze nowoczesne narzędzia marketingowe, szybki dostęp do informacji i silne pro sprzedażowe podejście samych agentów nieruchomości. O ile dobrze opracowane szkolenia przygotują agentów do funkcjonowania w obecnych realiach rynkowych, to marketing i rozwój technologii wspierającej sprzedaż wymagają istotnych inwestycji. Tu małe agencje nieruchomości napotykają poważny problem, bo bez środków na nowe inwestycje nie ma mowy o skutecznym pośrednictwie. Oczywiście można poprzestać na niewielkiej skali działania, lecz wiąże się to z niską rentownością biznesu i brakiem odporności w przypadku zmiany koniunktury.
Z drugiej strony mamy silnie rozwijające się biura franczyzowe.
Polskie firmy rozumieją specyfikę rodzimego rynku i widzą jego przyszłość w konsolidacji branży. W firmach sieciowych łatwiej jest kreować nowoczesne rozwiązania i zupełnie nowy model współpracy z klientem. Panuje stereotyp, że klient poszukujący nieruchomości podąża za ofertą. Udowadniamy, że tak być nie musi. Klient, który czuje się dobrze obsługiwany na pewno zauważy różnicę pomiędzy agencjami, z których usług korzysta, decydując się na współpracę z tą, która maksymalnie zaoszczędzi jego czas, pieniądze i zapewni bezpieczeństwo.
Rozmawiała (awh)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej