Abra znów otwiera nad Bałtykiem

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kołobrzeska placówka działa od 16 kwietnia na ul. Sienkiewicza. To kolejny sklep sieci otwarty w ostatnim czasie na północy Polski. Wcześniej salony meblowe spod znaku Abry pojawiły się m.in. w Słupsku i Szczecinie. Sieć liczy 72 sklepów i jest obecna w 62 miastach Polski. Jej właściciele chcą kontynuować rozwój w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.

- Chcemy przyciągnąć do swojej sieci nowych partnerów oferując im niską opłatę wstępną i brak opłaty bieżącej przez cały okres trwania umowy franczyzowej – mówi Dorota Placzyńska, manager ds. rozwoju sieci Abra. - Jednocześnie franczyzobiorca zyskuje możliwość posługiwania się rozpoznawalną na rynku marka i skorzystania z silnego wsparcia marketingowego i logistycznego.

Operator kusi przedsiębiorców chcących otwierać własne salony Abry promocją, w myśl której pierwszych pięciu franczyzobiorców zapłaci o połowę niższą opłatę wstępną i będzie zwolniona z opłaty bieżącej. Pozostali biorcy powinni liczyć się z opłatą wstępną na poziomie 30 tys. zł i opłatą bieżąca w wysokości 3 proc. wartości zakupionego w centrali towaru. Adaptacja lokalu to koszt ok. 50 – 100 tys. zł, partnerzy muszą też wykupić towar ekspozycyjny o wartości 150 tys. zł.

Czy branża wyposażenia wnętrz to dobry sektor na rozwój własnego biznesu? Od dwóch lat ten rynek w Polsce się kurczy, ale eksperci z firmy PMR prognozują, że w tym roku odbije się od dna. W 2008 roku był wart 14 mln zł, w ubiegłym – 13,5 mln zł, ale w obecnym może urosnąć nawet o 4,2 proc. i przebić rekordowy wynik z 2008 roku. W ostatnich dwóch latach popyt na artykuły związane z wyposażeniem wnętrz był poważnie osłabiony przez rosnące bezrobocie, wolniej rosnące wynagrodzenia, a od niedawna również przez podwyżki VAT i regulacje ograniczające zdolność kredytową. Zdaniem ekspertów PMR w drugiej połowie 2011 roku do sklepów wrócą osoby, które już wcześniej wprowadziły się do nowych mieszkań i domów, ale ze względu na niepewną sytuację finansową wstrzymywały się z większymi zakupami.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €