NG2 uruchamia franczyzę w Rosji
Spółka chce rozwijać swoją działalność również na Słowacji i Ukrainie.
Pierwszy franczyzowy sklep sieci CCC od marca działa w galerii handlowej Golden Babylon w Moskwie. Na przełomie maja i czerwca kolejny franczyzobiorca otworzy w Rosji dwa nowe punkty. Do końca roku zarząd sieci chce tam otworzyć 7-8 sklepów.
- Tak jak wcześniej zapowiadaliśmy, nie będziemy otwierać już sklepów franczyzowych na polskim rynku. System partnerski posłuży nam do wchodzenia na rynki zagraniczne, jak Rosja i Ukraina, gdzie również szukamy osób zainteresowanych współpracą – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes notowanej na GPW grupy NG2.
Z franczyzy NG2 nie skorzysta jednak planując ekspansję na rynek słowackim. Tam placówki własne będą otwierane poprzez centralę w Czechach, gdzie marka CCC Boty obecna jest od 2006 i z roku na rok notuje lepsze wyniki.
Pierwszy kwartał 2011 roku nie był jednak dla obuwniczego giganta zbyt pomyślny. W styczniu, lutym i marcu NG2 zanotowało łącznie stratę w wysokości 6,23 mln zł. Dla porównania, początek ubiegłego roku pozwolił firmie zarobić ponad 5 mln zł. Przyczyny gorszych wyników wyjaśnia Piotr Nowjalis.
- W spółce od kilku lat maleje udział sprzedaży do odbiorców franczyzowych w całości przychodów. Jeszcze pięć lat temu placówki partnerów odpowiadały za połowę sprzedaży, w zeszłym roku ta proporcja wyniosła już 9 do 1 na korzyść naszych placówek własnych. Pierwszy i trzeci kwartał to były zawsze okresy, w których nasi franczyzobiorcy zaopatrywali się w towar. To przekładało się na dość wysokie przychody grupy, które pozwalały pokryć straty wykazywane w sklepach własnych. Mniejsza liczba franczyzobiorców odbija się na niższych przychodach w newralgicznych kwartałach, czyli pierwszym i trzecim. A do tego w tym roku zima była wyjątkowo długa, co tradycyjnie ogranicza sprzedaż w odzieżówce – tłumaczy Nowjalis.
Jego zdaniem jednak strata nie ma żadnego znaczenia dla planowanych wyników całorocznych.
- W naszej spółce historycznie zysk bądź strata z pierwszego kwartału ma zaledwie kilkunastoprocentowy wpływ na wynik całego roku – mówi Nowjalis.
Obecnie NG2 prowadzi sprzedaż obuwia poprzez sieć 707 sklepów marek Boti, Quazi oraz CCC, a także CCC Boty w Czechach i jednego sklepu w Rosji. 120 z nich to placówki franczyzowe. Założona przez byłego kolarza Dariusza Miłka spółka największą sprzedaż notuje w salonach CCC, a najmniejszą w punktach Quazi. Zarząd przyznaje, że nie jest zadowolony z wyników tej marki i zastanawia się nad jej dalszym losem. Niewykluczone, że produkty Quazi trafią do pozostałych sklepów NG2, a część placówek zostanie zamknięta.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

