Moda wychodzi na prostą
Redan podał wyniki za pierwszy kwartał 2011, tym razem lepsze wyniki osiągnął segment modowy spółki.
W pierwszym kwartale tego roku skonsolidowana wartość przychodów netto wyniosła 76,6 mln zł i wzrosła o 14 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Grupa może być też zadowolona z marży handlowej, która wzrosła o 21 proc. i przyniosła spółce 34,2 mln zł. Pierwszy kwartał tego roku Redan zakończył stratą w wysokości 2,3 mln zł, jednak w opinii zarządu spółki wyniki te nie są w pełni porównywalne z ubiegłorocznymi, wówczas spółka również zanotowała 2,3 mln zł starty. W tym roku wystąpiły koszty, które w poprzednim roku obciążyły kolejne kwartały (koszty inwentaryzacji w sieci Textillmarket, działania marketingowe), spółka musiała również wypłacić odprawę odchodzącemu członkowi zarządu – Piotrowi Kulawińskiemu.
- Chociaż pierwszy kwartał tego roku nie był najbardziej sprzyjający, jesteśmy zadowoleni z uzyskanych wyników - mówi Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan S.A. - Rezultaty uzyskane w okresie styczeń-kwiecień potwierdzają realność prognozy na cały 2011 rok, która zakłada zysk netto w wysokości 14 mln zł.
Tym razem prymusem okazał się sektor modowy, gdzie działają takie marki jak Top Secret, Troll i DryWash. W pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaż osiągnęła 39,6 mln zł i wzrosła o 22 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010. Spółka osiągnęła też marżę handlową w wysokości 20,1 mln zł, czyli 29 proc. więcej niż przed rokiem. Sprzedaż w sektorze dyskontowym za pierwszy kwartał 2011 wyniosła 36,9 mln zł, czyli o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Marża handlowa to 14,6 mln zł, tu spółka zanotowała 15 proc. wzrost. W porównaniu do pierwszego kwartału 2010 o jedną trzecią wzrosły koszty sprzedaży i zarządu.
Grupa Kapitałowa Redan podała też wyniki uwzględniające bardzo dobry dla branży kwiecień. W sektorze modowym sprzedaż wzrosła o 85 proc. rok do roku, a w sklepach porównywalnych o 63 proc. podobną dynamikę mają wzrosty marży wartościowej, które wynosiły odpowiednio 63 proc. i 48 proc. Dobrą koniunkturę w kwietniu nakręcały przede wszystkim Święta Wielkiej Nocy, do dobrych wyników przyczyniły się również relatywnie niskie ubiegłoroczne wyniki.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

