Muszkieterowie na Mazowszu
Firma kładzie nacisk na rozwój w miastach od 50 tys. mieszkańców. Nowe sklepy mają teraz powstawać głównie w centralnej Polsce.
Pierwszy szturm na mazowiecki rynek firma przypuści w Warszawie 9 czerwca 2011 roku. Muszkieterowie spotkają się wówczas z kandydatami na franczyzobiorców, którzy planują wejść w struktury francuskiej firmy. Zainteresowani poznają zasady konceptów Intermarché i Bricomarché oraz szczegóły współpracy franczyzowej. W spotkaniu będą uczestniczyć także dotychczasowi partnerzy sieci. Mazowsze to nowy kierunek ekspansji Grupy Muszkieterów. Dotychczas supermarkety Intermarché i Bricomarché powstawały głównie na północnym i południowym zachodzie Polski. Teraz firma skupia się na pozostałych regionach kraju, zaczynając rozwój od Mazowsza.
Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć współpracę z francuską firmą muszą dysponować kwotą 500 tys. zł lub pokryć 20 proc. całej inwestycji, w tym koszt budowy i wyposażenia sklepów. Resztę pokrywa kredyt bankowy uzyskany z poręczenia Grupy Muszkieterów.
- Wkład inwestycyjny nie jest opłatą licencyjną na rzecz centrali, tylko wkładem do własnej spółki, która zarządza supermarketem. Po dwóch latach działalności franczyzobiorca może zostać udziałowcem spółki cywilnej Muszkieterów, która kieruje międzynarodową siecią sklepów i zyskuje prawo do otwarcia kolejnego supermarketu – mówi Eliza Orepiuk, kierownik komunikacji i informacji Grupy Muszkieterów.
Branża „dom i ogród” odgrywa istotną rolę na rynku franczyzowym. Aktualnie w Polsce funkcjonuje w niej 41 sieci i 1084 placówek. Poprawa koniunktury na rynku budowlano-wykończeniowym zachęca do inwestowania, dzięki czemu w przyszłym roku przybędzie liczba placówek licencyjnych.
Rośnie również popularność franczyzy w branży spożywczej. Według najnowszego Raportu o rynku franczyzowym firmy doradczej PROFIT system, na koniec 2010 roku funkcjonowało w Polsce 61 systemów franczyzowych oraz 16353 franczyzobiorców działających w FMCG. W latach 2011–2013 wartość rynku spożywczego zwiększy się o 16 proc. Muszkieterowie chcą w tym czasie zająć kluczowe miejsce i za 2-3 lata otwierać rocznie po 60-100 placówek Intermarché i Bricomarché.
(mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej